کد خبر: ۹۶۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
تعداد بازدید: ۵۱۲
تعدادی از فعالین بازار سرمایه خواستار اجرای قوانین و آئین نامه های بازار سرمایه در بازار خاصه در خصوص نتصابات شدند.

مطالبه سهامداران سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) از وزارت اقتصاد و هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهاداربه گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ، در روزهای که اعتماد عمومی خاصه در بخش حقیقی بازار با صدمه مواجه شده و قول و جمله معروف آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری در خصوص التیام آلام فعالین بورس در قالب کلیپ های مختلف در فضای رسانه هم رسانی و بعضاً دستمایه شلخته نگاری ضد انقلاب می شود و در شرایطی که فعالین بازار بدنبال جرقه ای مثبت در اخبار بازار هستند، برخی اخبار، اقدام و انتصابات موجب دلسردی مردم می شود.تعدادی از سهامداران و فعالین بازار سرمایه که احتمالا سهامدار وغدیر بزرگترین هلدینگ پتروپالایشی کشور هستند با انتشار متنی در فضای مجاز با رونوشت به ارکان بازار سرمایه و بورس و در صدر آن وزیر اقتصاد، خواستار اعمال قانون در رأس هلدینگ غدیر متعلق به وزارت دفاع شدند. در متن این شکوائیه سرگشاده که در فضای مجاز منتشر شده، درخواست اجرای مُر قانون در انتصاب سکاندار این ابرهلدینگ آمده است. متن مذکور عینا در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحيم  

شکوائیه سهامداران شرکت سرمایه گذاری غدیر با نماد (وغدیر)  

همانطور که مستحضریید دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفهای مدیران نهادهای مالی در اجرای بند هـ ماده ۹۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران مصوب دی ماه ۱۳۸۹ و ماده ۲۹ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴ در ۱۷ ماده ۵ تبصره و ۴ پیوست در تاریخ ۱۳۹۰٫۷٫۱۱ به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسید. بر اساس این دستور العمل صلاحیت حرفه ای هر یک از اشخاص حقیقی داوطلب باید قبل از انتصاب و قبولی سمت های عضویت در هیأت مدیره یا مدیر عاملی در هر یک از نهادهای مالی مطابق این دستور العمل به تأئید برسد و در صورتیکه صلاحیت حرفهای داوطلب توسط کمیته تأیید نشود یا به موجب تبصره ۳ ماده ۶ تقاضای تأیید صلاحیت وی رد شود. بررسی مجدد صلاحیت حرفه ای داوطلب مذکور منوط به گذشت حداقل شش ماه خواهد بود و شخص رد صلاحیت شده حق تصدی پست پیشنهادی را نخواهد داشت. حال در شرایطی که این دستورالعمل به منظور پشتیبانی از حقوق سهامداران و همچنین حفاظت از منافع ملی نگاشته شده است متاسفانه در اقدامی سوال برانگیز آقای مهدی عبوری که برای تصدی مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر پیشنهاد شده بودند بدون تاییدیه صلاحیت و با وجود رد شدن در مصاحبه حرفه ای سازمان به مدیر عاملی بزرگترین هلدینگ پتروپالایشی کشور منصوب میشود همچنین ایشان فاقد مدرک تحصیلی و حداقل دانش لازم برای حفظ منافع سهامداران مرتبط بوده و هیچگونه سابقه ای در حوزه مزبور ندارند. این موضوع بی سابقه خود نقض فاحش قانون و دستورالعمل سازمان بورس و خلاف حفظ منافع سهامداران میباشد فلذا از مقام محترم خواهشمند است با قید فوریت نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران و سرمایه ملی بلافاصله اقدام نمایند.  

رونوشت  

. جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه  

. جناب آقای دکتر خدائیان ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه  

. جناب آقای دکتر مظفری ریاست محترم دیوان عدالت اداری جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه  

هیئت مدیره سازمان بورس جهت احقاق حقوق سهامداران طبق قانون و اجرای وظیفه شرعی و قانونی

مطالبه سهامداران سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) از وزارت اقتصاد و هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: