کد خبر: ۹۵۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۹۲
تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره ۲ دختر جوان که توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند اسرار مخوف یک باند آدم‌ربایی را برملا کرد و باعث آزادی ۱۵ گروگان شد.

برملا شدن راز یک گروگانگیری عجیب با ربوده شدن ۲ دختر/ آزادسازی ۱۵ گروگان از مخفیگاه کثیف آدم‌ربایانبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره ۲ دختر جوان که توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند اسرار مخوف یک باند آدم‌ربایی را برملا کرد و باعث آزادی ۱۵ گروگان شد.

رسیدگی به این پرونده از روز ۱۵مردادماه امسال با شکایت والدین ۲دختر جوان در نیروی انتظامی شهر ری آغاز شد. این زن و مرد که از اتباع افغانستان هستند مدعی شدند که دخترانشان از چند روز قبل ربوده شده‌اند.

پدر آنها گفت: ما چند سال است که به ایران آمده‌ایم و در جنوب تهران زندگی می‌کنیم. ۲دخترم که حدود ۲۰و ۲۵ساله هستند چند روز قبل که از خانه بیرون رفته بودند دیگر برنگشتند. یک روز بعد مرد ناشناسی تماس گرفت و گفت دخترانم را دزدیده و باید برای آزادی آنها پول بدهم. آنها ۱۰۰میلیون تومان می‌خواستند اما من این پول را نداشتم. آنها تهدید کردند که اگر زودتر ۱۰۰میلیون را به‌صورت نقد به آنها نرسانم جان دخترانم به خطر می‌افتد.

با ثبت این شکایت تحقیقات پلیس برای شناسایی پشت پرده این ماجرا آغاز شد. تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه پلیس به اطلاعاتی درباره آدم‌ربایان دست پیدا کردکه نشان می‌داد آنها گروگان‌های‌شان را در خانه‌ای متروکه در کهریزک نگهداری می‌کنند. کارآگاهان ابتدا این خانه متروکه را تحت نظر گرفتند و وقتی از حضور متهمان در آنجا مطمئن شدند عملیات رهایی گروگان‌ها کلید خورد.

در جریان این عملیات مأموران موفق شدند گروگان‌گیران را که ۴نفر هستند دستگیر کرده و در یکی از اتاق‌های آنجا علاوه بر ۲دختر ربوده شده ۱۳مرد دیگر را که به شکل هولناکی نگهداری می‌شدند نجات دهند.

شرایط هولناک گروگان‌ها

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که ۴متهم دستگیر شده با ربودن مهاجران افغان از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کنند. آنها این افراد را که اغلب جوان بودند در خیابان به بهانه‌ای فریب داده یا با تهدید و زور به آنجا می‌کشاندند و در ادامه با خانواده‌های‌شان تماس می‌گرفتند و با تهدید از آنها پول‌های کلانی می‌گرفتند.

محل نگهداری گروگان‌ها خانه‌ای متروکه و بدون امکانات اولیه بود. آنها افراد ربوده شده را در یک اتاق کوچک و کثیف نگه می‌داشتند که از امکانات بهداشتی اولیه هم محروم بود. در شرایطی که ۱۵گروگان بعد از آزادی به خانواده‌های‌شان تحویل داده شدند، ۴متهم که همگی سابقه‌دار هستند بازداشت شدند و اعتراف کردند که در جاهایی که افغان‌ها حضور داشتند پرسه می‌زدند و آنها را به بهانه‌های مختلف یا تهدید سوار خودرو کرده و پس از زندانی کردنشان باج گیری می کردند و از این راه از چند خانواده پول گرفته اند.

به گفته سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری، ۴متهم با شکایت ۱۵شاکی در بازداشت به سر می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: