کد خبر: ۹۶۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۶۴۷
مهدی پیرهادی در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در جلسه گذشته شورا در خصوص آلودگی هوا بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تذکری دادم. این گزارش تماماً بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ بود و اگر نکته‌ای وجود دارد کاملاً بر اساس گزارش است که در اختیار رسانه ها و رئیس شورا نیز قرار دادم.

تاکید رییس کمیسیون سلامت شورای شهر بر مازوت‌سوزی در ۱۴ نیروگاه در کشور در هنگام ناترازیرییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ۱۴ نیروگاه در کل کشور در هنگام ناترازی مازوت سوزی انجام می دهند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در جلسه گذشته شورا در خصوص آلودگی هوا بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تذکری دادم. این گزارش تماماً بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ بود و اگر نکته‌ای وجود دارد کاملاً بر اساس گزارش است که در اختیار رسانه ها و رئیس شورا نیز قرار دادم.

وی افزود: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام آمادگی کرد که گزارش را در صحن شورا با جزئیات ارائه دهد و عمق فاجعه آلودگی هوا را به گوش مردم برساند. برخی به این دلیل که منافعشان به خطر افتاده به هیاهو و جنجال افتاده اند؛ برخی وظیفه داشتند موارد را پیگیری کنند و چون این کار را انجام نداده اند فرافکنی می کنند. به جای فرافکنی باید این افراد به پاسخگویی بپردازند. بنده از قوه قضاییه درخواست دارم که موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی و منتظر القائم و در مجموع ۱۴ نیروگاه در کل کشور در هنگام ناترازی مازوت سوزی انجام می دهند، افزود: ما برای شهرداری تهران بودجه در نظر گرفتیم که در سال ۱۴۰۳ سیاهه انتشار تهیه کند و این در حالیست که باید دیگر دستگاه ها این اقدام را انجام دهند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیران به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند و بگویند چرا گزارش به این شکل است، گفت: به جای اینکه مسئله را درست کنند و بگویند برنامه اجرایی آنها برای عملیاتی شدن قانون هوای پاک چیست؟ فرافکنی می کنند. وای به حال آنها.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه اعلام شده که کشور هنوز به حال اضطرار نرسیده است، گفت: هنوز از سوخت گاز در نیروگاه ها استفاده می شود؛ گرچه گازوئیل نیز آلودگی دارد اما کمتر از مازوت است. این نیروگاه ها گرچه دور هستند، اما با وزش باد، این آلودگی به تهران نیز منتقل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: