کد خبر: ۶۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۳۷۱
حضرتی در گفت‌وگو با ایلنا:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی خواستار انحلال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: هیچکس از دبیرخانه ائمه جمعه، سازمان دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، صداوسیما و دیگر ارگان‌ها بازخواست نمی‌کند و همه صرفاً نسبت به عملکرد وزارت ارشاد انتقاد دارند.

به گزارش خبرداغ ،الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به موضوع استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیشنهادی خواستار انحلال این وزارتخانه شد و گفت: درحالی که تنها ۱۶% از بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد است، بزرگان و علما و زعما رسیدگی به تمامی مسائل، مصائب و مشکلات مربوط به فرهنگ و هنر از این وزارتخانه طلب می‌شود.

او ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این ۱۶% از بودجه کل نیز در اختیار دیگر نهاد‌ها و ارگان‌هایی که بودجه‌هایی به‌مراتب بیشتر از وزارت ارشاد دریافت می‌کنند، واگذار شود و مسئولیت امور نیز با خودشان باشد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هنوز این پیشنهاد به‌صورت مکتوب مطرح نشده، یادآور شد: تمامی وزرای فرهنگ و ارشاد در تمامی ادوار همواره درگیر این مشکلات بودند و این مسئله ناشی از عدم تناسب بودجه‌ریزی در بحث فرهنگ و اختیارات است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: درحالی که بخش اعظم بودجه فرهنگی در اختیار ارگان‌های دیگر قرار می‌گیرد، همه از وزارت ارشاد انتظار دارند و کسی از دبیرخانه ائمه جمعه، سازمان دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، صداوسیما و دیگر ارگان‌ها بازخواست نمی‌کند و همه صرفاً نسبت به عملکرد وزارت ارشاد انتقاد دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: