کد خبر: ۹۷۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۷
گوگل کلاد با حذف حساب آنلاین یکی از صندوق‌های مالی، باعث نگرانی بازنشستگان استرالیایی شد.

اشتباه بی‌سابقه گوگل بازنشستگان را سردرگم کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ براساس گزارش گاردین،‌ بیش‌ از نیم‌میلیون نفر از اعضای صندوق بازنشستگی UniSuper یک هفته را بدون امکان دسترسی به حساب‌های خود سپری کردند. این اتفاق به‌دلیل «پیکربندی اشتباه» گوگل کلاد رخ داد و باعث شد که حساب‌های ابری این صندوق بازنشستگی حذف شوند.

ارائه‌ی خدمات به مشتریان UniSuper بعد از یک هفته آفلاین‌بودن سیستم، باردیگر امکان‌پذیر شد. موجودی‌ حساب‌های بازنشستگی اکنون مربوط‌ به هفته‌ی گذشته است؛ اما UniSuper اعلام کرد که در اسرع‌ وقت حساب‌ها را به‌روزرسانی خواهد کرد.

پیتر چون، مدیرعامل یونی‌سوپر، به ۶۲۰٬۰۰۰ عضو این صندوق بازنشستگی اعلام کرد که دسترسی‌نداشتن به حساب‌ها در پی حملات سایبری اتفاق نیفتاده و هیچ‌گونه اطلاعات شخصی اعضای صندوق فاش نشده است. او به اختلال در سرویس گوگل کلاد به‌عنوان عامل این مشکل اشاره کرد.

پیتر چون و توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلاد، در بیانیه‌ای مشترک از اعضای صندوق به‌دلیل قطعی سیستم عذرخواهی کردند و گفتند که این اتفاق بسیار ناامیدکننده و آزاردهنده بود.

کوریان و چون اعلام کردند که پیکربندی اشتباه گوگل کلاد به حذف اشتراک حساب ابری یونی‌سوپر منجر شده بود؛ مشکلی که قبلاً هرگز برای هیچ‌کدام از کاربران گوگل کلاد در سطح جهان اتفاق نیفتاده است.

گوگل کلاد اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع دوباره‌ی مشکل را در پیش گرفته و دلایل این اختلال را شناسایی کرده است. این اتفاق در حالی افتاد که یونی‌سوپر برای اطمینان و جلوگیری از اختلالات این‌چنینی در دو منطقه‌ی جغرافیایی حساب ابری داشت؛ ولی در کمال تعجب حساب ابری این صندوق مالی در هر دو منطقه حذف شد.

یونی‌سوپر درنهایت موفق شد سرویس خود را بازیابی کند؛ چراکه از اطلاعات این صندوق به‌واسطه‌ی ارائه‌دهنده‌ی دیگری بکاپ گرفته شده بود. یونی‌سوپر و گوگل کلاد توانستند با استفاده از نسخه‌های پشتیبان، داده‌های ازدست‌رفته را به حداقل برسانند و بازیابی داده‌ها را سریع‌تر انجام دهند.

بازیابی داده‌های محرمانه‌ی یونی‌سوپر مستلزم تمرکز و تلاش و مشارکت بی‌نظیری بود که با همکاری و تعهد بین یونی‌سوپر و گوگل کلاد امکان‌پذیر شد. یونی‌سوپر تقریباً ۱۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: