کد خبر: ۶۸۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۶۲۰
در جلسه امروز شورای شهر تهران مسائلی همچون حادثه مترو قیام، تفویض وظایف شورا به شهردار و کوتاهی شهرداری در برخورد با سفیدبالک ها مطرح شد.
حادثه مترو قیام، تفویض وظایف شورا به شهردار و کوتاهی شهرداری در برخورد با سفیدبالک ها به گزارش خبرداغ به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه دویست و نود و ششم شورای شهر تهران امروز به صورت غیرعلنی برگزار شد.
در این جلسه به مباحثی چون حادثه مترو قیام، تفویض وظایف شورا به شهردار و کوتاهی شهرداری در برخورد با سفیدبالک ها پرداخته شد.
این حمله های وحشیانه یاد آور وحشیگری های صدر اسلام و روز عاشورا است
رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکوم کردن حملات آل سعود به عزاداران یمن این جنایات را یاد آورنده وحشیگری های صدر اسلام و روز عاشورا معرفی نمود.
مهدی چمران در دویست و نود و ششمین جلسه شورا با اشاره به حادثه دیروز در صنعا گفت: دیروز حمله وحشیانه آل سعود به یک مراسم عزاداری در یمن را شاهد بودیم حمله ای که سه بار با هواپیماهای آمریکایی و خلبانان مزدور تکرار شد و هنوز میزان زخمی ها و شهدا به طور دقیق اعلام نشده است.
وی افزود: این وحشیگریها از همان جنس وحشی گری هایی است که در صدر اسلام بر مسلمانان روا می داشتند و نیز در روز عاشورا بر خاندان عصمت و طهارات وارد آوردند.رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم با همت مردم شجاع و دلیر یمن و با کمک الهی شر این وحشگیری هایی که موجب از بین بردن آثار حیات در یمن شده از سر مردم آن دیار پاک شود.
چمران در ادامه با اشاره به برخی رویداد ها هفته روز کودک را یاد آوری کرد و این روز را گرامی داشت.
وی پیشاپیش فرا رسیدن ایان سوگواری تاسوعا و عاشورای حسنی را نیز به ملت شریف ایران تسلیت گفت.
اقدامات شهرداری در مهار مگس های سفید فانتزی و ناکارآمد بوده
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگذاری بخشی از اختیارات شهرداری به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موجب پدید آمدن فساد می شود.
پرویز سروری در دویست و نود و ششمین جلسه شورا گفت: اخبار نگران کننده ای از برخی مناطق که در آن بناهای میراثی وجود دارد به گوش می رسد.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی محدوده ها شهرداری بخشی از اختیارات خود را به میراث فرهنگی سپرده و با توجه به اینکه بناهای مجاور ابنیه میراثی با محدودیت ارتفاعی مواجه اند این سازمان میراث فرهنگی است که خود تعیین می کند کدام بنا دارای چه ارتفاعی باشد که این امر زمینه سوءاستفاده را فراهم می نماید . لذا بایستی سریعا به این موضوع رسیدگی شود.
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به پدیده ی مگس های سفید (عسلک های پنبه) گفت: متاسفانه مگس های سفید هر سال بیشتر می شوند و مناطق میانی شهر تهران از این مهم رنج فراوانی را متحمل می شوند و این در شرایطی است که اقدامات شهرداری در این زمینه فانتزی و ناکارآمد بوده است.
سروری تصریح کرد: اقدامات شهرداری هیچ مانعی برای رشد این موجودات خلق الساعه به وجود نیاورده و باید فکر اساسی برای این موجودات کرد . به یقین سابقه ای اینچنین در کشور های دیگر بوده و باید با الگو برداری از روش های مهار چنین موجوداتی برای مهار مگس های سفید اقدام کنیم.
سامانه تعمیر و نگهداری معابر هر چه سریعتر راه اندازی شود
رییس کمیته عمران شورای اسلامی تهران گفت: برای جلوگیری از اتلاف منابع باید هر چه سریعتر سامانه تعمیر و نگهداری معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی راه اندازی شود.
اقبال شاکری در دویست و نود و ششمین جلسه شورا گفت: دو سال قبل مصوبه ای در خصوص راه اندازی سامانه تعمیر و نگهداری معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی به تصویب رسید ولی متاسفانه این سامانه در کش و قوس های به وجود آمده میان معاونت فناوری اطلاعات و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنان عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که راه اندازی این سامانه مورد تاکید اداره بودجه بوده چرا که دوباره کاری ها و اتلاف منابع در این بخش بسیار به چشم می آید لذا برای جلوگیری از هدر رفت منابع و اتلاف آن می بایست هر چه سریعتر این سامانه راه اندازی شود.
شاکری همچنین بر ضرورت همکاری معاونت فنی و عمران و فناوری اطلاعات شهرداری برای راه اندازی این سامانه تاکید کرد.
وی در پایان با اشاره به نقش دسته جات عزاداری در پیوند مردم با نهضت عاشورایی گفت: دسته های عزاداری نقش اصلی را در پیوند مردم با نهضت عاشورایی دارند از اینرو می بایست پلیس راهور با هماهنگی های شورایاری ها تسهیلات مناسب برای تردد این دسته ها ی عزاداری را فراهم آورند.
تفویض وظایف شورا به شهردار نقض غرض است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اصل تفکیک وظایف نظارتی شورا ایجاب می کند که شورا وظایف قانونی خود را حفظ کند و تفویض همه موارد آن به شهردار نقض غرض است.
رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی "برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه" گفت: صورت های مالی سال 94 این شرکت توسط فردی حقیقی، نه موسسه حسابرسی مورد بررسی قرار گرفته و گزارش وی در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری بدون هیچ نکته و ایرادی با اظهار نظر مطلوب صادر شده و این گزارش حسابرسی یک روز بعد توسط بازرس قانونی شرکت تایید و به مجمع عمومی شرکت ارجاع شده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در 27 اردیبهشت ماه امسال گزارش عملکرد هیات مدیره و صورت های مالی این شرکت را تایید کرده است، افزود: این عملکرد مالی 12 مهرماه امسال به شورا ارسال شد که در آن مصارف 83 میلیارد تومانی و زیان 14.6 میلیارد تومانی شرکت را در سال 94 تایید کرده است.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه 18 دی ماه سال 84، تمامی وظایف نظارتی شورا در شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به جز انتخاب بازرس قانونی و افزایش سرمایه شرکت به شهردار تفویض شده است، تاکید کرد: اصل تکفیک وظایف نظارتی شورا ایجاب می کند که شورا وظایف قانونی خود را به جز در موارد اجرایی حفظ کند و تفویض آن به شهردار نقض غرض است.
حافظی گفت: امسال نیز مجمع این شرکت، موسسه اندیشمندان تدبیر را به عنوان حسابرس سال 95 به شورا معرفی کرده و حسابرس و بازرس سال گذشته شرکت اتوبوسرانی را به عنوان بازرسان سال 95 معرفی کرده است، این رویه خوشایند نیست و شائبه ایجاد می کند.
وی همچنین در این جلسه با اشاره به بند 9 تبصره 23 بودجه سال جاری ، اظهار کرد: در این بند برای تملک املاک و اجرای پروژه بیمارستان(خیریه) مغز و اعصاب امام رضا (ع) مبلغ 350 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است، همچنین اعلام شده یکی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان عضو هیات مدیره بیمارستان حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: در این بند صراحتا اعلام شده است، ارائه خدمات توسط بیمارستان و بهره برداری توسط شهرداری تهران به میزان سهم تعیین شده در اساسنامه اصلاحی بیمارستان نیز اعمال شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، همچنین تصریح کرد: بر این اساس بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا(ع) باید اساسنامه خود را اصلاح کند و سهم شهرداری به واسطه سرمایه گذاری طی چهار سال گذشته نیز مشخص شود از این رو درخواست داریم شهردار و کمیته تخصیص از تخصیص این بودجه 35 میلیارد تومانی تا زمانی که اساسنامه بیمارستان اصلاح شود، اجتناب کنند.
وی همچنین در بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه "تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران" با بیان اینکه فرمانداری تهران افزایش عوارض از 2 درصد به 3 درصد را مغایر با مصوبه هیات وزیران مِی داند، گفت: در طرح اشاره شده به منظور ایجاد توازن و تناسب توسعه فیزیکی شهر و ارتقای ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی به این بودجه نیاز است، در حقیقت با استناد به قوانین بالادستی در مدیریت شهری مشکلی برای این افزایش وجود ندارد.
حافظی ادامه داد: با استناد به ماده 67 برنامه پنج ساله دوم، شهرداری تهران موظف گردیده است به منظور تامین بخشی از هزینه های ارائه مدیریت خدمات ایمنی و آتش نشانی به شهروندان اقدام کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به سایر ایرادات فرمانداری تهران به این مصوبه، گفت: فرمانداری اعلام کرده که افزایش وصول عوارض، مضاعف شده که اینگونه نیست زیرا قرار نیست این افزایش عوارض از تمامی ساختمان ها اخذ شود و اثر آن در قیمت تمام شده پروژه ها نیز بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: فرمانداری اعتراض کرده است که اخذ عوارض باید در قبال دریافت خدمات باشد، در این طرح شهروندان، آموزش و آمادگی های لازم برای اطفای حریق را فرا خواهند گرفت. همچنین سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران موظف شده اند در اجرای مصوبه هیات وزیران نظارت نموده و موارد تخلف را به مبادی ذی ربط گزارش کنند.
هیچ ریزشی در مترو قیام اتفاق نیافتاده است
رییس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که در بیشتر اتفاقات روی داده سهم دستگاه های دیگر محسوس بوده اما این مدیریت شهری است که باید پاسخگو باشد لذا ایجاد مدیریت یکپارچه برای پیشگری از حوادث ضروری است.
احمد دنیا مالی در دویست و نود و ششمین جلسه شورا با اشاره به فرو نشست میدان قیام گفت: ظهر دیروز در میدان قیام اقدامات پیشگیرانه ای از سوی شهرداری صورت گرفت که برخی سایت ها از آن به عنوان فرو نشست زمین تعبیر کردند که البته نادرست بود.
وی ادامه داد: اصل ماجرا این بوده است که از دو هفته قبل ابزار دقیق در این محل نصب می شود که بر این اساس به طور متوسط دو تا سه سانت حرکت در این ابزار ثبت می شده اما دیروز این میزان حرکت به 15 سانت می رسد و خوشبختانه مسیر به موقع بسته می شود و اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام می گیرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: این اتفاق در حالی می افتد که ما قبلا هم سابقه فرو نشست در این مکان را داشتیم که علت آن شکستن لوله 200 میلی متری آب بود و نکته حائز اهمیت این است که علت حادثه دیروز نیز همین امر بوده است.
دنیا مالی افزود: اتفاقات اخیر نشان داده در هر حادثه که چه مدیریت شهری در آن دخیل بوده و یا نبوده باید پاسخگو باشد و حال آنکه برخی حوادث مربوط به سازمان ها و دستگاه هایی می شده که تحت امر مدیریت شهری نیستند لذا می بایست تمهیداتی اندیشیده شود تا هر چه سریعتر مدیریت یکپارچه در شهر تهران ایجاد شود چرا که این روند باعث نگرانی مردم است.
در حال تکمیل...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: