کد خبر: ۶۸۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۵۰۵
معاون دادستان مشهد خبر داد
معاون دادستان مشهد با اشاره به پرونده مدلینگ‌ها گفت: این افراد به استناد ماده 66 قانون اساسی و ترویج فساد و فحشا به یک تا 10 سال زندان محکوم خواهند شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: حسن حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد، گفت: پیگیری پرونده مدلینگ با اقداماتی از سوی سپاه پاسداران انجام شد و چون عملکرد مدلینگ‌ها از حرکت زیبایی و شوی زیبایی خارج شد و در بحث تغییر هویتی بود، ورود قضایی داشتیم.

وی با بیان اینکه برای اقدامات پیشگیرانه هشدار داده بودیم، افزود: با اینکه هشدارهایی داده شده بود اما در انتها مجبور شدیم ورود قضایی داشته باشیم.

معاون دادستان مشهد پیش زمینه تغییرات فرهنگی و اجتماعی را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: شخصی به نام پروفسور ژوزف ساموئل که کرسی حکومت‌داری در دانشگاه هاروارد را برعهده دارد، در شورای انگلیس مطرح کرد که ما باید تغییرات فرهنگی و اجتماعی ایران را در درازمدت در مسیر غرب قرار دهیم و نباید با اقدامات خشن و صریح مردم ایران را به واکنش‌های میهن‌پرستانه وادار کرد و سرمایه خود را بر باد دهیم.

حیدری خاطر نشان کرد: این حرکت‌ها همان جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است که رهبر انقلاب با آگاهی به حرکت‌های انجام شده، نسبت به آن هشدار داده بودند و سعی در حفظ بنیادهای خانواده داشتند.

وی گفت: بعضی از افراد به عنوان مدلینگ کارهایی را انجام می‌دهند که در دنیای غرب هم به این شدت نیست و اینکه کار آرایشگاه زنانه را آقا انجام دهد، با فرهنگ مردم سازگاری ندارد.

معاون دادستان مشهد با هشدار ورود این ناهنجاری‌ها به فرهنگ مردم، افزود: اگر این ناهنجاری‌ها وارد اجتماع شده و تبدیل به خرده فرهنگ شود، در یک بستر تبدیل به فرهنگ عمومی گردد، قابل قبول نیست و بازی کردن در میدانی است که با غیرت و هویت ایرانی سازگاری ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه جنگ نرم فقط خانواده‌های پایین دستی و آحاد مردم را در بر نمی‌گیرد، تصریح کرد: این جنگ مسؤولان مملکتی را هم در بر می‌گیرد و دشمن برای بزرگان و مسؤولان حکومتی هم برنامه تعریف کرده‌ است که خبر از تلاش آن‌ها برای عناصر کلیدی امنیتی و تصمیم‌ساز نظام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید برای آن‌ها فرمی تعریف کنیم و از طریق عقب راندن آن‌ها به اهداف خود برسیم چرا که آن‌ها بارها اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند از اقدامات سخیف و صریحی مثل بمب گذاری استفاده کنند.

معاون دادستان با اشاره به اینکه سپاه وظیفه دارد از کیان جمهوری اسلامی چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم دفاع کند، گفت: در پرونده مدلینگ‌ها به علت اینکه برخوردهای قبلی سازنده نبوده، سپاه ورود پیدا کرد.

حیدری افزود: در این پرونده 30 نفر را احضار کردیم، 6 نفر دستگیر شدند که سه خانم و سه آقا بودند که هیچ سابقه قضائی نداشتند و هشت مجموعه فعال در زمینه مدلینگ که شامل آتلیه، مزون و آرایشگاه بود، پلمب شد.

وی در پایان پیش بینی کرد: این افراد به استناد ماده 66 قانون اساسی و ترویج فساد و فحشا به یک تا 10 سال زندان محکوم خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: