کد خبر: ۶۸۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۴۰۷
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خبر داد:
۱۹۷ تبعه افغانستانی که به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در زندان‌های کشورمان محبوس بودند، تحویل مقام‌های قضایی افغانستان شدند.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ۱۹۷ تبعه افغانستانی که حکم محکومیت‌شان در ایران قطعی شده و در زندان‌های کشورمان به سر می‌بردند، در محل مرز دوغارون تحویل مقام‌های قضایی کشورشان شدند.

به گفته معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کارگروه انتقال محکومین، این برنامه در چارچوب طرح توافق استرداد مجرمین بین دو کشور اجرا شده و بر این اساس، هر مجرمی که محکومیتش در یکی از دو کشور ایران و افغانستان قطعی شده باشد، در صورت احراز شرایط، برای گذران باقی دوران محکومیت خود به کشور متبوع خود تحویل داده می‌شود.

۱۲۶ تن از این محکومین در زندان‌های سیستان و بلوچستان، ۳۶ تن در مازندران، ۲۶ تن در سمنان و ۹ تن در زندان‌های استان مرکزی محبوس بودند.

در این چارچوب ۲۳ ایرانی نیز که محکومیت‌شان در محاکم قضایی افغانستان قطعی شده بود، تحویل مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: