کد خبر: ۶۸۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
تعداد بازدید: ۷۵۴
رئیس مرکز بهداشت شهدای گمنام شهرستان شیراز گفت: برخورد قانونی با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی این شهرستان به شکل جدی‌تری دنبال و تشدید خواهد شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علی تهمتن، یکشنبه 14 شهریور به خبرنگاران گفت: پیرو اقدامات بازدارنده و تعطیلی مراکز و اماکن عمومی عرضه کننده قلیان، جلوگیری ازعرضه این ماده سمی در اماکن و موضوع جلوگیری از عرضه غذاهای خانگی در خودروهای سیار، با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه کودکان قشر آسیب‌پذیر در برابر قلیان هستند، ادامه داد: اگر در محلی که قلیان کشیده می‌شود، کودکان حضور داشته باشند، احتمال ایجاد عفونت‌های ریوی مثل آسم، سندرم و مرگ ناگهانی در کودکان افزایش می‌یابد.

تهمتن مصرف سیگار و قلیان را موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون‌های جنسی دانست و گفت: تداوم مصرف قلیان، یکی از عوامل مهم در سرعت بخشیدن به عارضه پوکی استخوان محسوب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهدای گمنام با بیان اینکه به اکثر تنباکوهایی که در سال‌های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌شود، گفت: این اسانس‌ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس، موجب حساسیت و آلرژی می‌شود، بنابراین علاوه بر این بیماری‌ها، رینیت آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام هم از تلاش برای فرهنگ‌سازی پیام‌های بهداشتی با موضوع مضرات استعمال دخانیات در بیلبوردها و نصب بنر در سطح معابر و اماکن عمومی خبر داد.

محمدحسین کیانفر گفت: با حضور معاون دادستان و دادیاران شعب رسیدگی به تخلفات بهداشتی، رؤسای مراکز بهداشت شهرستان شیراز، مدیر و کارشناسان مسئول بهداشت محیط و روسا و نمایندگان نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های مرتبط، نشستی در دادسرا تشکیل و مقرر شد پیشنهادات اعضاء، ظرف مدت 48 ساعت به دادسرا ارجاع و پس از بررسی، با هماهنگی ارگان‌های مرتبط، ظرف مدتی محدود با متخلفان برخورد شود.

کیانفر اضافه کرد: موضوع ممانعت از عرضه غذاهای خانگی در خودروهای سیار نیز مطرح و با توجه به اقدامات موثر مراکز بهداشت شهرستان شیراز در مقابله با این معضل، با صدور مجوز حکم قضایی مقرر شد که با همکاری مراکز بهداشت شهرستان، نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری، ضمن توقیف وسیله نقلیه و تشکیل پرونده، مراتب به دادسرا ارجاع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: