کد خبر: ۹۵۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۶۳
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه برگ نوینی در مراودات بین ایران و سوریه با سفر رئیس دولت ایران به دمشق رقم خورد، گفت: سفر هیأت دولت ایران به سوریه دریچه‌های جدیدی را برای مراودات اقتصادی و تجاری بین دو کشور باز خواهد کرد.

سلیمی: سفر رئیسی به سوریه دریچه‌های جدیدی برای مراودات اقتصادی بین دو کشور باز خواهد کردبه گزارش خبرداغ ، علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه، گفت: برخی کشورهای منطقه و جهان دنبال فروپاشی سوریه بودند، اما این کشور با نقش محوری جمهوری اسلامی ایران، به ثبات و امنیت دست یافت، سوریه بدون حضور ایران نمی‌تواند در منطقه اهداف خود را دنبال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه نشان داد که مقاومت نتیجه‌بخش است. جبهه کفر و استکبار جهانی، وعده سرنگونی نظام سوریه را سر داده بودند و در طول یک دهه اخیر فشارها و جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم این کشور مرتکب شدند، اما با پایداری ملت بزرگ سوریه،‌ نظام مقتدر و مدیریت حکیمانه بشار اسد و انسجام جبهه مقاومت و کمک‌های دوستانه جمهوری اسلامی ایران، شاهدیم که مردم و نظام سوریه و نیز جبهه مقاومت پیروز این میدان هستند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر هیأت دولت ایران به سوریه دریچه‌های جدیدی را برای مراودات اقتصادی و تجاری بین دو کشور باز خواهد کرد، گفت: سفر رئیس‌جمهور کشورمان زمینه حضور فعالان اقتصادی در سوریه را فراهم خواهد کرد و این یک مزیت ویژه برای ما و مردم سوریه است. این سفر به هم‌افزایی و هماهنگی ایران و سوریه در موضوعات سیاسی و سایر تصمیمات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز اثربخش خواهد بود.

سلیمی اضافه کرد:یک برگ نوین در مراودات بین ایران و سوریه و تحولات منطقه با سفر رئیس دولت ایران به دمشق رقم خورد که نویدبخش همکاری‌های سازنده و متقابل و به طور جدی‌تر خواهد بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بازسازی سوریه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک متحد راهبردی سوریه می‌تواند با نقش‌آفرینی در دوره بازسازی این کشور، ضمن افزایش همبستگی دو ملت و تقویت اقتصادی محور مقاومت، حضور خود را در منطقه غرب آسیا از لایه نظامی-امنیتی به لایه اقتصادی گسترش دهد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: