کد خبر: ۹۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
تعداد بازدید: ۱۱۴
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا گفت: افزایش غنی سازی،‌ دور زدن تحریم‌ها با همکاری شرکای بزرگ بین‌المللی و افزایش تبادلات تجاری با همسایگان در جهت بی‌اثر کردن تحریم، راه مقابله با مکانیسم ماشه است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا: افزایش غنی سازی راه مقابله با مکانیسم ماشه استبه گزارش خبرداغ ، هدیه گیاه‌تازه‌ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا در گفتگو با  فارس، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اساسا وقتی یک کابینه در وضعیت مطلوبی از نظر ثبات و محبوبیت بین مردم قرار ندارد، دست به اظهار نظرهایی می‌زند که اختیاری هم در باره آنها ندارد اما جنبه تبلیغاتی این اظهارنظرها کم نیستند و می‌توان تا مدتی از آن‌ها هرچند اندک بهره‌کشی سیاسی کرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز باید به این موضوع توجه کرد که اساسا این رژیم هیچ طرف این ماجرا نیست و اروپایی‌ها خودشان ظاهراً زنده هستند  و وکیل وصی هم نمی‌خواهند تا کسی به آنها بگوید مکانسیم ماشه را فعال کنند. ثانیا اگر همچنان اروپا امیدی  به برجام دارد، چرا از هزار و یک کانال پیغام می‌فرستد که بیایید تا مذاکره کنیم، انگار بیشتر از اینکه ایران به عنوان طرف مظلوم دنبال احقاق حقش باشد، طرف ظالم می‌خواهد حق را به حق‌دار برساند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: مکانیسم ماشه برای زمانی طراحی شده که اگر یکی از طرفین به تعهدات خود پایبند نبود چاره‌اندیشی کند. همه اینها در حالی است که ایران خود را ملزم به برجام کرد و آمریکا در دولت قبلی خود با وقاحت از آن خارج شد. زمانی که ایران متوجه شد اروپا به تعهدات خود عمل نمی‌کند سعی کرد گام به گام آن هم در چهارچوب برجام تعهداتش را کم کند، اگر اروپا می‌خواست همان وقت از مکانیسم ماشه استفاده می‌کرد. که نکرد!

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا گفت: رژیم صهیونیستی اگر حواسش به کار خودش بود امروز شاهد حضور میلیونی مردم اسرائیل علیه نتانیاهو نبود. رژیمی که در انتخاب نخست‌وزیر اینقدر ناتوان است بهتره در اقدامات و گفتار خود تجدید نظر کند. البته ایرانی جماعت با این اظهارنظرهای تبلیغاتی شدیدا آشناست. ایرانی‌ها خوب به خاطر دارند که در زمانی نه چندان دور کاندیدای ریاست جمهوری چه صحبت‌هایی می‌کرد و چه پالس‌های خسارت باری برای جهان ارسال می‌کرد تا کشور را نجات دهد.

وی افزود: فعال سازی مکانیسم ماشه به معنای بازگشت تحریم‌هاست. مهم ترین رویکرد در برابر این اقدام تقویت عرصه‌های مختلف است تا تحریم بی‌اثر شود.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در پایان گفت: در یک حرکت متقابل و کوتاه مدت می‌توان اراده پیشرفت را نمایش داد، مثلا افزایش غنی‌سازی برای تامین انرژی هسته ای صلح‌آمیز، دور زدن تحریم‌ها با همکاری شرکای بزرگ بین‌المللی و افزایش تبادلات تجاری با همسایگان در جهت بی‌اثر کردن تحریم می‌تواند انجام واقع شود و راه مقابله با اقدامات احتمالی دشمنان است.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: