کد خبر: ۹۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۲۶۰
نماینده فلاورجان در مجلس گفت: نباید حق نمایندگان در صحن علنی مجلس برای رسیدگی به لایحه بودجه را محدود کرد چرا که نمایندگان به دنبال بررسی زوایای لایحه بودجه که از دید اعضای کمیسیون تلفیق پنهان مانده، هستند.

حق نمایندگان برای رسیدگی به لایحه بودجه در صحن محدود نشودبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 5 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه و در مخالفت با کلیات این طرح اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت های مجلس در طول یک سال بررسی لایحه بودجه سالانه و تصویب آن است که با تصویب این طرح وظیفه اصلی را از صحن علنی برای چکش کاری و رفع برخی از ایراداتی که از چشم اعضای کمیسیون تلفیق پنهان مانده را می گیریم.

وی با بیان اینکه با تصویب طرح بررسی دوشوری لایحه بودجه، ابتکار عمل را از صحن علنی سلب می کنیم، تصریح کرد: با تصویب چنین طرحی اختیار را به اعضای کمیسیون تلفیقی که یک کمیسیون فرابخشی است، می دهیم که شاید ممکن است اعضای حاضر در این کمیسیون تخصص تصویب بودجه را نداشته باشند، لذا بهتر بود به جای کمیسیون تلفیق ابتدا لایحه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه که یک کمیسیون دائمی و تخصصی است، مورد بررسی قرار می گرفت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با استناد به ماده 150 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تصویب چنین طرحی با دست خودمان کاری می کنیم که دستمان در صحن علنی کوتاهتر شود. در فرصت کوتاهی که کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی لایحه در اختیار دارد نمی تواند به صورت کامل تمامی موارد موجود در لایحه را مورد بررسی قرار دهد، این درحالی است که در شرایط بررسی یک شوری موافق و مخالفان در صحن صحبت کرده و نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: