کد خبر: ۹۰۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۷۶۳
نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: خبرهای تلخی از گوشه و کنار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت به گوش می‌رسد که برخی از دستگاه‌ها دنبال تغییر عناوین قراردادها در راستای دور زدن این طرح هستند.

برخی از دستگاه‌ها درصدد تغییر عناوین قراردادهای کارکنان هستندبه گزارش خبرداغ ، سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 24 آذر ماه) مجلس گفت: نطق‌های نمایندگان در مجلس زنگ تنفس نیست که برای آخر جلسه می‌گذارند و رئیس مجلس مکلف به حضور در هنگام نطق‌هاست. نطق‌ها بیان دردها و مشکلات و مسائل جامعه است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید فلسفه حضورمان را خدمت به مردم، حمایت از محرومین، اصلاح امور، جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی، مبارزه بی‌امان با فقر و از بین بردن هرگونه زمینه رانت و رانتخواری باید بدانیم.

وی افزود: ما در شرایط حساس اجتماعی و تاریخی قرار گرفته‌ایم، فشار اقتصادی، تورم کمرشکن همگان را به ستوه آورده است. همواره شاهد اعتراض صنفی گوناگون در مقابل مجلس هستیم. ما باید صدای ملت باشیم، اینجا خانه ملت است، بنابراین دولت و مجلس با تدبیر و عملگرایی به وظیفه خود عمل کنند و در مسیر مذاکرات عزتمندانه، نتیجه‌محور و واقع‌بینانه به رفع تحریم‌ها اقدام کنند و دیپلماسی اقتصادی و ضرورت توجه به بازارهای همسایگان در رأس برنامه‌های وزارت امور خارجه باشد.

نظری خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ضعف در مدیریت‌ها و رویکردها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و اینک وقت آن است که مسیر تبعیض، ویژه‌خواری، داماد سالاری و جناح‌بازی جای خود را به پیوست‌های عدالت، شایسته‌سالاری، شفافیت در تخصیص فرصت‌ها و امکانات و اعتبارات دهد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جای سؤال است که مگر نه این است که سفرهای استانی دولت در راستای شناخت مشکلات انجام پذیرد، اما درنهایت تعجب و تاسف با تمام این سفرها و بازدیدها بودجه استان اردبیل در انتهای لیست استان‌ها قرار گرفته و این مسأله مورد رضایت و تایید نمایندگان استان نیست. رتبه 26 استان اردبیل قابل قبول نیست. من به عنوان نماینده مردم شریف استان اردبیل اعلام می‌کنم در لایحه بودجه دولت، بودجه استان اردبیل را متناسب با بودجه صدا و سیما را افزایش دهد.

وی افزود: هدف از قانون بودجه حل مشکلات مردم است یا حل مشکلات جاری دولت؛ آیا هدف در بودجه پیشنهادی امسال محقق شده؛ خبر افزایش 10 درصدی حقوق در سال آینده همچون پتکی بر پیکر نحیف کارکنان و حقوق‌بگیران ثابت بود؛ آیا ارائه دهندگان این پیشنهاد با دلار حقوق می‌گیرند و یا حقوق نجومی دارند؛ مگر در قانون صراحتا اشاره نشده که افزایش حقوق بر مبنای تورم باشد، تورم 40 درصد و افزایش حقوق 10 درصد؟

نظری خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت از افتخارات مجلس است، قاطبه نمایندگان حامی این طرح هستند، اما خبرهای تلخی از گوشه و کنار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به گوش می‌رسد و برخی از دستگاه‌ها دنبال تغییر عناوین قراردادها در راستای دور زدن این طرح هستند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شفافیت چه در آراء و چه در تصمیمات و فرایندها از نان شب برای ارکان حاکمیت واجب‌تر است و بدیهی است که حکمرانی صحیح از مسیر شفافیت می‌گذرد.

وی افزود: از نمایندگان به خاطر تصویب رتبه‌بندی معلمان تشکر می‌کنم و از دولت خواستار افزایش اعتبارات این لایحه هستم تا باعث ایجاد رضایتمندی در بین معلمان شود.

نظری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: