کد خبر: ۹۰۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۲۴۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از خسارت ۲۰ میلیارد ریالی طوفان شاهین و بارندگی اخیر به بناهای تاریخی جنوب استان و موزه چابهار خبر داد.

خسارت ۲میلیاردی طوفان شاهین به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا :علیرضا جلالزایی اظهار داشت: در بررسی مجدد از سوی کارشناسان، میزان خسارت ناشی از طوفان شاهین و بارندگی اخیر در جنوب استان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: باوجود تدابیر حفاظتی از جمله سرکشی به بناها قبل از باران و نظافت بام و آزادسازی ناودان‌ها، از آنجا که باران تداوم داشته و از سویی همراه با باد شدید بوده متاسفانه آسیب‌های جدی به برخی از بناها وارد شده که لازم است با قید فوریت تامین اعتبار و جبران خسارت شود.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به مقبره بی‌بی‌زینب و ساختمان قدیم فرمانداری چابهار وارد شده که شامل شسته شدن نماها و تخریب بخش‌هایی از پوشش می‌شود که البته در مقبره بی‌بی‌زینب تزیینات بنا را هم تحت تاثیر قرار داده و میزان خسارت در این دو بنا حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

جلالزایی بیان کرد: ساختمان‌های پست قدیم، گمرک و قلعه پرتغالی‌های چابهار از بناهای دیگری هستند که بر اثر طوفان شاهین دچار آسیب‌دیدگی شدند.

وی خاطرنشان ساخت: در روزهای آینده تیم کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی به‌منظور بررسی بیشتر و تعیین دقیق‌تر میزان خسارت به منطقه اعزام خواهند شد تا بتوان محوطه‌های باستانی و سایر بناهای تاریخی را دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار داد.

طوفان حاره ای شاهین از روز جمعه تا یکشنبه مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داد.÷÷

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: