کد خبر: ۸۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۵
رزم‌حسینی در صحن مجلس:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت شمش فولاد ۲۴ درصد پایین‌تر از قیمت جهانی در بورس تهران عرضه شده است.

روز گذشته قیمت شمش فولاد ۲۴ درصد پایین‌تر از قیمت جهانی در بورس تهران عرضه شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری از جواد کریمی قدوسی در خصوص وضعیت بازار فولاد و سیمان گفت: ما سال گذشته حدود ۲۹ میلیون تن تولید فولاد داشتیم که این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که میزان صادرات کالاهای غیرنفتی ما بخش عمده‌ تأمین نیاز کارخانجات و واردات را از طریق صادرات کالاها انجام داده است، گفت:سال گذشته قیمت جهانی شمش فولاد ۳۴۵ دلار بوده که در حال حاضر به ۶۴۳ دلار رسیده است و همین باعث شده که قیمت‌های مربوط به فولاد، ورق و میلگرد افزایش پیدا کند.

وی افزود:قیمت فولاد از ۱۶۶ درصد تا ۲۸۲ درصد افزایش یافته است و این موضوع ریشه در دوره فعالیت وزیر گذشته دارد.کارگروه تنظیم قیمت بازار، قیمت فولاد را بر اساس قیمت جهانی در بندرعباس ضربدر نرخ ارز نیمایی کرده است ضمن اینکه طبق قانون این کالا باید در بورس عرضه شود.

رزم حسینی تاکید کرد:با توجه به نوسان نرخ ارز نیمایی کما اینکه در سال گذشته در اردیبهشت ماه قیمت آن ۱۴ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۲۲ هزار تومان رسیده است و این موضوع در کنار قیمت جهانی فولاد بر افزایش قیمت‌ها اثرگذار بوده است. روز گذشته قیمت شمش فولاد ۲۴ درصد پایین‌تر از قیمت جهانی در بورس تهران عرضه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: