کد خبر: ۸۳۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: ۱۷۲
خبرگزاری فارس از قول خانمی که او را «با کاپشن و کلاه سفید و آرایش» توصیف کرده نوشته است: «...یکی از اجناسی که برمی‌داشتند، بسته‌های پوشک بچه بود! پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آن‌ها را آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند. چون پوشک، بنزین را کاملاً جذب می‌کرد، حجم آتشی که ایجاد می‌کرد، خیلی زیاد بود. اینطور بود که بانک‌ها با این سرعت آتش گرفت و حجم خسارت‌هایی که بار آمد، اینقدر گسترده‌بود. ببینید! این،‌ نمی‌تواند کار مردم عادی باشد. معلوم است این افراد برای این کارها آموزش دیده‌بودند.»

خبرگزاری فارس از قول یک شاهد: بانک را با پوشک بچه آتش زدند / پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختندبه گزارش خبرداغ ، خبرگزاری فارس در بخشی از یک گزارش خود نوشت: «اگر در جایی غیر از این تجمع انقلابی دیده‌بودمش، به احتمال زیاد بر اساس همان نگاه قالبی موجود، هرگز فکر نمی‌کردم نسبت و میانه‌ای با نظام و انقلاب داشته‌باشد اما خانم جوانی که با کاپشن و کلاه سفید و آرایشش حسابی در میان خانم‌های چادری، شاخص شده، معادلات ذهنی‌ام را به هم می‌ریزد. دوست دارم بدانم چه نیرویی او را به‌همراه دختر 4 ساله‌اش به اینجا کشانده و او اینطور کنجکاوی‌ام را رفع می‌کند: «تنها عاملی که مرا به اینجا کشانده،‌ فرمان رهبرم بود. تا وقتی که حضرت آقا دستور بدهند، من تا آخرین قطره خونم در میدان هستم؛ چه خودم و چه دخترم. گرچه افزایش قیمت بنزین، ناگهانی و سنگین بود اما ما همانطور که رهبرمان دستور دادند، به تصمیم سران سه قوه و به قانون احترام می‌گذاریم و با طرح سهمیه‌بندی بنزین همراهی می‌کنیم اما مسئولان هم فراموش نکنند که مردم تحت‌فشارند و اجازه ندهند بعد از بنزین، قیمت اجناس دیگر هم گران شود.»

حالا می‌دانم با یک خانم ولایی طرف هستم، شهروند آگاهی که اسیر شرایط هیجانی نمی‌شود: «تا چند روز از آنچه در خیابان‌ها اتفاق افتاده‌بود، بی‌خبر بودم. وقتی از خانه بیرون آمدم و این‌همه تخریب را دیدم، خیلی ناراحت شدم. اگر آنهایی که به خیابان‌ها آمدند، واقعاً به مشکلات اقتصادی اعتراض داشتند،‌ هیچ‌وقت به بانک‌ها آسیب نمی‌زدند. خود من،‌ دانشجو هستم و همسرم هم یک کارگر ساده است و معلوم است مثل اغلب مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه و تحت فشار هستیم اما با اینکه به این شرایط معترض هستیم،‌ هیچ‌وقت در جامعه اغتشاش ایجاد نمی‌کنیم و راضی نمی‌شویم به مراکزی مثل بانک که خودمان از آنها خدمات دریافت می‌کنیم،‌ آسیب بزنیم. بنابراین مشخص است که این کارها از خیلی وقت پیش برنامه‌ریزی شده‌بوده و از آن طرف آب به این افراد آشوبگر خط داده‌می‌شد.

برادرم که روحانی است و این روزها تا نیمه‌شب در خیابان‌ها بودند تا اگر لازم شد به مردم کمک کنند، می‌گفت: این اغتشاشگران روش‌های خاصی برای این خرابکاری‌ها داشتند. مثلاً درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌بودند، اول به فروشگاه بزرگی حمله کردند و آن را غارت کردند. یکی از اجناسی که برمی‌داشتند، بسته‌های پوشک بچه بود! پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آن‌ها را آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند. چون پوشک، بنزین را کاملاً جذب می‌کرد، حجم آتشی که ایجاد می‌کرد، خیلی زیاد بود. اینطور بود که بانک‌ها با این سرعت آتش گرفت و حجم خسارت‌هایی که بار آمد، اینقدر گسترده‌بود. ببینید! این،‌ نمی‌تواند کار مردم عادی باشد. معلوم است این افراد برای این کارها آموزش دیده‌بودند.»»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: