کد خبر: ۸۰۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۳۵۱
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با همکاری شهرداری تهران و آق‌قلا ماندآب‌های موجود در شهرستان آق‌قلا تا ۴۸ ساعت آینده تخلیه می‌شود.
آب از آق‌قلا تا ۴۸ ساعت آینده تخلیه می‌شودعلی نظری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در چند روز گذشته در یک طرح آنی کانالی قبل از شهرستان آق‌قلا زده شد تا آب قبل از ورود به آق‌قلا به این کانال رفته و به‌سمت دریا هدایت شود.

به گزارش خبرداغ ، وی افزود: نیروهای آب منطقه‌ای، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی در این مدت به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا خسارت کمتری متوجه مردم شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان بیان داشت: در حوالی یلمه‌خندان بخشی از دیواره رودخانه تخریب شده بود. این تخریب سبب آبگرفتگی و مشکلاتی در کل‌آباد و آق‌قلا شده بود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای طراحی کردیم تا ورودی آب به آق‌قلا و کل‌آباد کاهش یابد. این پروژه نتایج مثبت داشت و آب در کل‌آباد و دیگر جاها فروکش کرد.

نظری درباره آبگرفتگی گمیشان گفت: در این شهرستان نیز آب تا حدود 12 درصد کاهش یافته و میزان آبگرفتگی در حال کاهش و تخلیه است.

وی خاطرنشان کرد: برف موجود در ارتفاعات در هفتم فروردین ماه 3 هزار و 700 کیلومترمربع بود که این میزان تا روز گذشته به 500 کیلومترمربع کاهش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان بیان داشت: نگرانی ما از بارش‌های شدید روزهای آینده و طغیان رودخانه گرگان‌رود است که تمهیدات لازم اندیشیده شده است. قرار است بند ولی با همین شرایط مورد استفاده قرار گیرد تا از حجم آب کاسته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسیر ارتفاعات به رودخانه قره‌سو کم است تمهیدات لازم صورت گرفته است. 2 تیم نقشه‌بردار برای ارائه طرح آنی و کاهش مشکلات در محل حضور پیدا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: