کد خبر: ۸۰۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
تعداد بازدید: ۲۸۰
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سامانه اطلاعات موثر اشخاص، اطلاعات محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند را به صورت برخط در اختیار بیش از ۹ هزار شعبه قرار می‌دهیم.
ثبت اطلاعات محکومین فراری در سامانه اطلاعات موثر اشخاص

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حمید شهریاری در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی‌ما‌بین مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و اداره کل عفو و بخشودگی سجل قضایی قوه قضائیه گفت: سامانه‌ای که امروز راه اندازی می‌شود سامانه اطلاعات موثر اشخاص است. 

وی ادامه داد: گاهی افرادی به صورت ضامن، شاکی، مصدوم و کفیل و شاهد حرفه ای در فرآیند دادرسی وارد می‌شوند و با توجه به تجاربی که دارند این مسیر را از مسیر عدالت خارج کرده و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

شهریاری با تاکید بر اینکه این مفاسد از بیرون دستگاه قضایی به قوه قضاییه تحمیل می‌شود، گفت:  اطلاعات محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند نیز در این سامانه ثبت می‌شود و اطلاعات آنها به صورت برخط در اختیار بیش از ۹ هزار شعبه قرار می دهیم.

وی افزود: بیش از ۴۲ عنوان از اطلاعات موثر اشخاص را در سامانه قرار دادیم تا افرادی که مرتکب فساد شده اند شناسایی شوند و با راه اندازی این سامانه از فسادهای بیرونی در دستگاه قضایی جلوگیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: