کد خبر: ۹۷۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۶۵
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ۷ ماه از جنگ غزه ثابت کرد هیچ طرح صلحی را برای این جنگ بر نمی‌تابد، جنگی که تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را به شهادت رساند، به همین دلیل فشارها برای برکناریش شدت یافته و رسانه‌های غربی در اقدامی همزمان افزایش تنش در کابینه او را در صدر اخبار خود بازتاب داده و آشکارا به بمباران خبری علیه وی پرداختند.

بمباران خبری رسانه‌های غربی با هدف برکناری نتانیاهوبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا هم اکنون افکار عمومی نه تنها در سراسر جهان بر علیه این جنگ است بلکه در داخل سرزمین های اشغالی نیز با واکنش های منفی همراه شده، بطوری که «دیوید گراسمن» (David Grossman) نویسنده چپگرای صهیونیستی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان علنا خواستار کناره گیری نتانیاهو حتی با فشار طرف های غربی در راس آن کاخ سفید، شد.

صدر اخبار بامداد امروز یکشنبه رسانه های غربی همچون، «سی ان ان»، «ان بی سی نیوز»، «نیویورک تایمز»، «نیوزویک»، گاردین، آسوشیتدپرس و برخی رسانه غربی دیگر به تحولات داخلی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و فشار بر نتانیاهو که اکنون جهان وی را با کشتاری که در غزه به بار آورده بعنوان یک جنایتکار جنگی می نگرند، اختصاص یافت.

خبر اول تارنمای شبکه خبری سی ان ان به التیماتوم بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو اختصاص یافت و با اشاره به درگیری تند بین گانتس و نتانیاهو نوشت: هرچند خروج گانتس از کابینه جنگ باعث فروپاشی دولت نتانیاهو نمی شود، چرا که وی بخشی از کابینه ائتلافی نیست، اما کنار رفتن احتمالی وی می تواند به آن وجه از وحدت جنگی که نتانیاهو تلاش دارد در این جنگ آنرا حفظ نماید، آسیب وارد کند.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» (abcnews) نیز با بازتاب شدت گرفتن تنش های داخلی کابینه رژیم صهیونیستی، با هدف کنار گذاردن نتانیاهو نوشت: کناره گیری گانتس رهبر حزب وحدت ملی و عضو کابینه جنگ، یک ضربه سیاسی به وجه کابینه نتانیاهو خواهد بود.

هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز با قرار دادن خبر مربوط به اعمال فشار برای برکناری نتانیاهو، تیتر زد: "نتانیاهو با التیماتوم و ضرب الاجل مواجه شد".

نیوزویک نوشت: گانتس یکی از اعضای مطرح شورای جنگ (رژیم صهیونیستی) به نتانیاهو هشدار داد که وی با در پیش گرفتن مسیری متعصبانه تمام اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را به ورطه (نابودی) خواهند کشاند.

نیویورک تایمز، دیگر نشریه آمریکایی نیز با قرار دادن اخبار مربوط به تنش های داخلی کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر کنار گذاردن نتانیاهو، در تیتری نوشت: با افزایش ناامیدی از عملکرد نتانیاهو، نزاع در کابینه جنگ (رژیم صهیونیستی) در گرفته است.

به گزارش نیویورک تایمز گانتس در یک کنفرانس خبری تلویزیونی خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: « چنانچه راه متعصبان را در پیش گیرید نتیجه جز هدایت کشور (سرزمین های اشغالی) به ورطه نابودی نخواهد بود، آنگاه مجبور خواهیم شد دولت (کابینه) را ترک کنیم، ما به مردم روی می آوریم و دولتی ایجاد می کنیم که اعتماد مردم را جلب کند.»

این نشریه آمریکایی چاپ نیویورک نوشت: خروج گانتس باعث خواهد شد تا ائتلاف شکننده ای که نتانیاهو در دولت راست افراطی خود ایجاد کرده هرچه بیشتر تحت فشار قرار گرفته و وی را وادار سازد تا هرچه بیشتر با شرکای تندرو خود متکی شود.

گاردین روزنامه چاپ لندن نیز در اقدامی مشابه با سایر رسانه های غربی ضمن بازتاب اختلافات داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی در تیتر اول خود نوشت: تهدید گانتس برای خروج از شورای جنگ، آینده دولت (کابینه رژیم صهیونیستی نتانیاهو) را زیر سوال برد.

گاردین دراین باره نوشت: گانتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه (روز گشته) اعلام کرد که اگر طرحی برای پس از جنگ در غزه ارائه و تا ۸ ژوئن (۱۹ خردادماه ۱۴۰۳) تصویب نشود، حزب مخالف اتحاد ملی او از دولت (کابینه) ائتلافی خارج خواهد شد.

به گزارش گاردین، گانتس در این کنفرانس خبری نتانیاهو را به فردی جناح گرا، بی اعتماد در انظار مردم، نادیده انگاشتن قانون و این که این رژیم را در به ورطه نابودی می کشاند، متهم کرد.

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی: باید به حکومت نتانیاهو پایان داد

به گزارش ایرنا، درحالی رسانه های غربی در اقدامی همزمان و مشابه، تنش داخلی کابینه رژیم صهیونیستی برای کناری بنیامین نتانیاهو را در صدر فهرست خبری بامدادی امروز خود قراردادند که رهبران مخالف رژیم صهیونیستی علنا خواستار پایان دادن به حکومت وی شدند.

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب آشکارا و به صراحت گفت: ما باید به دولت نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و دولت جدید اسرائیل تشکیل خواهد شد.

سخنان لاپید ساعتی پس از ضرب الاجل گانتس به نتانیاهو و بالاگرفتن اختلافات مقامات رژیم صهیونیستی مطرح شد، گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارایه کند.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی افزود که وی به دنبال حفظ دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است، اما نه به قیمت این که اهداف جنگ در غزه محقق نشود.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است: او مصمم به نابودی گردان‌های حماس و مخالف ورود تشکیلات خودگردان به غزه است و در صورتی که کشور فلسطین تشکیل شود قطعاً دولتی تروریستی خواهد بود.

درحالی نتانیاهو به دفاع از جنایات جنگی خود در غزه می پردازد، «دیوید گراسمن» (David Grossman) نویسنده چپگرای صهیونیستی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از ادامه جنگ در غزه و با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم باید برکنار شود، گفت: چنانچه صلحی برای فلسطینیان نباشد برای این رژیم نیز نخواهد بود و فلسطینیان باید کشور خود را داشته باشند.

گراسمن در بخشی از این مصاحبه با اشاره به مقاله خود در مورخ اول ماه مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) که در نشریه نیویورک تایمز نیز به چاپ رسید، نوشته بود: "اسرائیل با این جنگ در پرتگاه قرار گرفت، چون اقدام به کشتار زنان و کودکان و افرادی کرد که ارتباطی به روند شکل گیری این جنگ نداشتند».
وی به این شبکه خبری گفته بود: شاید نتانیاهو در ابتدا این حملات توجیهی داشت، اما اکنون توصیف این وضعیت دشوار بوده و وضعیت به یک جهنم تبدیل شده است.

وی نیز صراحتا اعلام کرد: نتانیاهو باید کنار گذارده شود و لذا امیدواریم این مهم با فشار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و یا از سوی یکی از کشورهای دوست در اروپا صورت گیرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صورت سقوط کابینه اش باید با ادامه جلسات دادگاه درباره سه پرونده فساد اقتصادی گشوده خود روبرو شود و به احتمال زیاد سپس از محکومیت به زندان خواهد افتاد.
وی همچنین به علت ناتوانی کابینه اش در پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: