کد خبر: ۶۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
تعداد بازدید: ۴۷۷۲
فرمانده انتظامي استان از انهدام باند جاعلان چک هاي سفيد امضا که با فروش چک هاي جعلي به افراد بازاري اقدام به 40 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بودند، خبر داد.
دستگيري جاعل 40 ميلياردي چک هاي سفيد امضا به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز ،سردار کامراني صالح در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر گفت : در پي دريافت يک فقره پرونده از دادسراي شهرستان ملارد و شکايت فردي مبني بر جعل و کلاهبرداري به دادسراي کرج ، پرونده جهت بررسي موضوع به پليس آگاهي استان ارجاع شد.

 

وي گفت : در تحقيقات مقدماتي ماموران، شاکي به پليس آگاهي دعوت و اظهار داشت که در سال 92 مدارکش مفقود شده و فقدان آنها را به مراجع مربوطه اعلام کرده است ، اما به تازگي متوجه شده است که با مشخصات وي تعداد زيادي دسته چک از بانک هاي متعدد توسط افراد جاعل با مشخصات او و عکس جاعلان صادر شده است.

 

سردار کامراني صالح بيان داشت : به گفته شاکي ، بدون اينکه درحساب ها ريالي موجودي وجود داشته باشد چک هاي زيادي دست افراد بازاري در حال گردش است و زماني که سر رسيد چک ها فرا مي رسد ، با توجه به خالي بودن حساب ها ، چک ها برگشت خورده که منجر به شکايت هاي متعددي از شاکي پرونده به مراجع قضائي شده است که تحت رسيدگي مي باشد.

 

فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه به لحاظ اهميت موضوع و احتمال باندي بودن جرم و اخلال در نظام پولي کشور ، پرونده حهت رسيدگي ويژه تحويل اداره عمليات پليس آگاهي شد، بيان داشت: در ابتدا دو تيم اطلاعاتي و عملياتي با به کار گيري تمامي امکانات وسيستم هاي اطلاعاتي جهت بررسي ادعاي شاکي ، وارد عمل شدند.

 

سردار کامراني صالح افزود : پس از استعلام از مراجع قضائي در خصوص مفقود شدن مدارک شاکي و احراز صحت وسقم اظهارات شاکي ، از بانک هايي که با نام وي، توسط جاعل دسته چک دريافت شده بود استعلام صورت گرفت که مشخص شد از اکثر بانک هاي شهرستان کرج دسته چک با اين نام دريافت شده است که به خاطر نداشتن موجودي کافي 300 فقره چک به مبلغ 40 ميليارد ريال تا کنون ، برگشت خورده است.

 

وي گفت : از آن جايي که فرد جاعل و افتتاح کننده حساب در مدارک ارائه شده به بانک ها از مدارک جعلي استفاده کرده بود و هيچ گونه ردي از خود به جاي نگذاشته بود ، شناسايي جاعل را با مشکل مواجه مي کرد که با تلاش هاي شبانه روزي و اقدامات اطلاعاتي گسترده ماموران ، رد فرد سابقه داري به نام (ع –ت )در چک ها به دست آمد.

 

سردار کامراني صالح اظهار کرد : با بررسي سيستم اطلاعات افراد ، مشخصات متهم وعکس وي باعکس روي مدارک شاکي مطابقت داده شد و با انجام اقدامات گسترده فني و اطلاعاتي در نهايت آدرس متهم در شهرک انديشه شناسايي شد.

 

اين مقام انتظامي گفت : با هماهنگي مقام قضائي در يک عمليات غافلگيرانه متهم دستگير و در بازرسي از منزل وي تعداد 35 فقره چک سفيد امضاء کشف و به همراه متهم به پليس آگاهي منتقل شد.

 

سردار کامراني صالح تصريح کرد : متهم در بازجويي هاي ماموران، ابتدا از وجود هرگونه کلاهبرداري اظهار بي اطلاعي کرد اما با توجه به اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبني بر جعل شناسنامه شاکي و سپس چسباندن عکس خود و دريافت کارت ملي و افتتاح حساب با مدارک جعلي و گرفتن دسته چک هاي متعدد از بانک هاي مختلف شهرستان کرج اعتراف کرد.

 

فرمانده انتظامي استان در ادامه بابيان اينکه متهم در اعترافات خود به همکاري دو نفر ديگر در اين رابطه اشاره کرد و گفت: چکها را به صورت سفيد امضاء به اين دو نفر تحويل داده و آنها نيز چک ها را به مبلغ 150 تا 200 هزار تومان به متقاضيان فروخته اند.

 

وي خاطرنشان کرد : با راهنمايي متهم دستگير شده ، مخفيگاه دو متهم ديگر در شهرستان ساوجبلاغ شناسايي و پس از دريافت نيابت قضائي ، نامبردگان در دو عمليات جداگانه دستگير و درتحقيقات اوليه منکر خريد چک جعلي شدند ، ولي در مواجهه با متهم اصلي و فروشنده چک هاي جعلي به ناچار لب به اعتراف گشودند و اقرار کردند که از سال 92 با متهم آشنا شده و حدودا 60 فقره چک سفيد امضاء از وي خريداري و در بازار خرج کرده اند.

 

سردار کامراني صالح افزود : با توجه به فروش چک هاي سفيد امضاء در بازار و نداشتن هيچ آدرس و مشخصات قبلي از افرادي که از بابت اين چک ها متضرر شده اند قاضي دستور چاپ خبر را از طريق رسانه هاي جمعي صادر کرده است تا افراد مالباخته که چک هايي با عنوان "فتح الله سعيدي عيشي" (شاکي پرونده) در دست دارند جهت طرح شکايت به پليس آگاهي استان البرز مراجعه تا  ساير افراد کلاهبردار نيز شناسايي و دستگير شوند.

 

فرمانده انتظامي استان البرز گفت : تا کنون 32 نفر از کساني که از بابت برگشت چک ها بالغ بر 10 ميليارد ريال متضرر شده اند شناسايي شده اند و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

 

گفتني است ، هر سه متهم دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شده و از آن جا روانه زندان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: