کد خبر: ۶۸۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۷۶۸
ناظر و نماینده ستاد سرشماری کشور در خراسان رضوی با بیان اینکه طبق آمار وضعیت استان در انجام سرشماری از طریق اینترنت هر روز بیشتر نزول می‌کند، گفت: امید است در 9 روز باقی‌مانده با تلاش بیشتر، خود را جزو کشورهای که میزان مشارکت در آن‌ها بیشتر از 35 درصد است، برسانیم.
نزول روزافزون ثبت نام اینترنتی سرشماری در خراسان رضویبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، بهروز همراهی امروز  15 مهرماه در نشست خبری اجرای سرشماری خراسان رضوی در سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضروری بودن آمار در برنامه‌‌ریزی مخصوصا در حوزه توزیع منابع در کشور، اظهار کرد: برای اینکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور درست و به جا باشد، همه باید در این طرح شرکت کنند و آمار و اطلاعات را به صورت دقیق در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه آمارها جنبه محرمانه دارند، ادامه داد: حتی اگر دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی را درباره مجرمی بخواهند، ما از دادن این اطلاعات امتناع خواهیم کرد. تمام این اطلاعات در اختیار دستگاه‌های برنامه‌ریز قرار می‌گیرد و اولین کاربر این آمار استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و وزارت بهداشت است.

ناظر و نماینده ستاد سرشماری کشور در خراسان رضوی با بیان اینکه تمام اطلاعاتی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، اطلاعات جمعیتی بوده و نقشی در مباحث اقتصادی ندارد، افزود: اولین اقدام ما جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی است و می‌خواهیم نحوه توزیع جمعیت را در مناطق شهری و روستایی، تراکم جمعیتی و نسبت جنسی را به دست آوریم. همچنین بعد خانوار را سنجیده و وضعیت جوانی و سالخوردگی و از طریق آن، آمارهای مربوط به میزان ولادت، مرگ و میر و میزان باروری کل زنان بررسی ‌شود.

وی عنوان کرد: در این سرشماری از زنان بین 15 تا 54 سال سوال می‌شود که آیا فرزند زنده‌ای به دنیا آورده‌اند و اگر پاسخ مثبت بود اینکه چه تعداد از آن‌ها در قید حیات هستند، مورد پرسش قرار می‌گیرد. بدین وسیله سطح مرگ و میر و امید به زندگی در بدو تولد در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همراهی با اشاره به همخوانی اطلاعات جمع‌آوری شده با استانداردهای بین‌المللی در سرشماری گفت: ایران در سرشماری جزو کشورهای پیشرو در جهان است.

ناظر و نماینده ستاد سرشماری کشور در خراسان رضوی اضافه کرد: ما جزو کشورهای تراز اول در دنیا در این زمینه هستیم زیرا اطلاعاتی که طی سرشماری‌ها جمع‌آوری می‌شود، با استانداردهای بین‌المللی همخوانی دارد.

همراهی یادآور شد: برای ترغیب خانوارها هزار جایزه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که تاکنون 50 جایزه قرعه‌کشی شده و در خراسان رضوی در شهرهای کاشمر، نیشابور و مشهد به برندگان تعلق گرفته است. دفاتر پیش‌خوان برای ثبت‌نام خانوارها همکاری می‌کنند و برای هر ثبت‌نام 3000 تومان باید دریافت کنند.  

وی بیان کرد: هر خانوار در طول مدت ثبت‌نام یک بار اجازه ویرایش اطلاعات ثبت‌شده را دارد.

ثبت‌نام اینترنتی از طریق سایت  www.sarshomari95.ir انجام می‌شود و تا 24 مهر ماه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: