کد خبر: ۶۸۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۴۹۴
مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار سازمان محیط زیست با بیان اینکه حد مجاز غلظت گرد و غبار 150 است اما امروز در خوزستان و برخی استان‌های جنوبی به 1500 رسیده است گفت: با آغاز فصل پاییز پیش بینی می‌شود بیشتر با این پدیده مواجه باشیم.
خوزستان خاکی شد؛ گرد و غبار 10 برابر حد مجاز!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: سید ضیاءالدین شعاعی؛ مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار سازمان محیط زیست  در مورد آخرین وضعیت میزان غلظت گرد و غبار در استان‌های جنوبی کشور و خوزستان گفت: از روز 5 شنبه به طور متناوب توده‌های گرد و غبار در سوریه و عراق شکل گرفت که بر اثر وزش بادهای جنوبی به سمت استان‌های جنوب غربی و غرب کشور حرکت کرد.

وی ادامه داد: آخرین توده گرد و غبار ساعت 3 بامداد در مرکز عراق شکل گرفت و به استان‌های جنوبی رسیده است به گونه‌ای که میزان غلظت آلاینده‌ها به 1500 رسید که با توجه به اینکه حد مجاز 150 است می‌توان گفت تقریبا چند برابر حد مجاز است اما بر اساس آنچه مشاهده می‌شود هم اکنون میزان غلظت آلاینده‌ها تقریبا رو به کاهش است.

مدیر ملی کار گروه مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: همینطور در ساعت 12 امروز نیز توده مشابهی در عراق شکل گرفته و به سمت ایران در حال حرکت است اما به نظر می‌رسد میزان غلظت گردو غبار در این توده کمتر از توده قبلی باشد.

شعاعی اظهار داشت: فصل پاییز آغاز فصلی است که انتظار می‌رود گرد و غبار را بیشتر از سایر فصول سال داشته باشیم اما اینکه شدت و تناوب آن چگونه خواهد بود تابع شرایط باد است.

خوزستان رنگ خاک به خود گرفت

خبرگزاری مهر: رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در همین راستا  اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات، در ساعت هشت صبح امروز شنبه میزان ذرات ریزگردها در آسمان سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان یک هزار و ۱۷۹، اهواز ۹۷۷، بهبهان ۵۹۶، ماهشهر ۱۷۱، امیدیه ۲۹۱، و اندیمشک ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

شهریار عسکری تصریح کرد: گرد وغبار در آسمان ۶ منطقه استان خوزستان روز شنبه نیز تداوم یافته است.

رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز عنوان کرد: هم اکنون میزان گرد و غبار در آبادان، ۵۷۶ میکروگرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد استاندارد است.

سید احمد موسوی آزاد از شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان خواست تا بهبود وضعیت هوا از منزل خارج نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: