کد خبر: ۶۸۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۱۴۸۷
امیر نادری کار گردان سینمای ایران شب گذشته دوشنبه ۱۵ شهریور جایزه پیشگامان سینمایی را از جشنواره فیلم ونیز به‌دست آورد.
جایزه جشنواره فیلم ونیز به امیر نادری رسید به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا امیر نادری امسال در جشنواره ونیز به دلیل تلاش برای گسترش زبان سینما، برای دریافت جایزه افتخاری ژژر لکولتر انتخاب شد. جایزه‌ای که از یک دهه قبل  برای تقدیر از پیشگامان سینمایی به جشنواره ونیز اضافه شده  است

قبل از امیر نادری  کار گردانهای همچون مرحوم چهره‌هایی چون عباس کیارستمی، آنیس واردا، سیلوستر استالون و آل پاچینو از دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه بوده‌اند.

امیر نادری بعد از دریافت جایزه خود با اهدای آن به نسل جدید فیلمسازان جوان ایراین گفت : من امروز به دلیلی درگذشت عباس کیارستمی با قلبی ناراحت این جایزه را دریافت می کنم  من همیشه فیلمسازی بدسازی بودم، چون یا از زمانه‌ی خودم عقب افتادم یا جلوتر بوده ام. در طول ۳۲ سال گذشته مانند کولی‌ها در نقاط مختلف دنیا زندگی کردم و فیلم ساخته ام. این جایزه را به نسل جدید فیلمسازان ایران تقدیم می‌کنم که قلبم آنجا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: