کد خبر: ۶۸۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۷۸۲
اولین جلسه رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی با حضور طرفین دعوى در هیأت بدوى انتظامى کمیسیون نظام پزشکى واقع در خیابان امیرآباد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، براساس اعلام گروه تلگرامی «شما تنها نیستید»، پرونده پزشکی عباس کیارستمی پس از بررسی‌های اولیه سازمان نظام پزشکی و اعلام کیفرخواست دادسراى انتظامى نظام پزشكى تهران، برای رسیدگی و صدور رای در اين دادگاه به ریاست دکتر ایرج خسرونیا صبح روز یکشنبه 28 شهريور ماه بررسى خواهد شد. در این دادگاه علاوه بر طرفین دعوی، دکتر علیرضا زالی به عنوان رییس سازمان نظام پزشکی نیز حضور خواهند داشت. 

در حالی که پرونده پزشکی عباس کیارستمی در جریان است و برای جراح او از سوی دادسرای نظام پزشکی کیفرخواست صادر شده، هنوز پاسخی برای بسیاری از ابهام‌ها وجود ندارد و علاوه بر خانواده عباس کیارستمی، بسیاری از مردم و هنرمندان که پیگیر این پرونده پزشکی هستند، خواهان رسیدگی عادلانه و دقیق به این پرونده هستند و چشم به رای این دادگاه به ریاست دکتر خسرونیا دوخته‌اند. 

پیش از این نيز مانوش منوچهری یکی از وکلای خانواده عباس کیارستمی در پاسخ به این سوال که پرونده پزشکی عباس کیارستمی، قرار است با چه سرانجام حقوقی روبه‌رو شود، گفته بود: «سرانجام این پرونده هم مثل تمامی دعاوی که در محاکم مطرح می‌شود، در نهايت بسته به نظر قاضی است ولی ما با توجه به تمام اطلاعات و داده‌ها و اسناد و مدارکی که در اختیار داریم و با توجه به اهمیت این پرونده پزشکی، روند شکایت را شروع کرده‌ايم و معتقدیم که سرانجام حقوقی برای این پرونده از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ چون این پرونده به نوعی به یک نماد اجتماعی تبدیل شده و بسیاری از کسانی که به نوعی دچار خسارت از خطای پزشکی شده‌اند، هم خواستار رسیدگی عادلانه و روشن شدن زوایای پنهان این اتفاق هستند.»

او ادامه داد: «ما با پیگیری این پرونده به دنبال آن هستیم که پزشکان ما احساس مسئولیت بیشتری كنند و جامعه نيز با حقوق خود آشنا شود. این حکم به شرطی که عادلانه صادر شود، فارغ از مجازات کیفری یا انتظامی برای پزشک یا بیمارستان، مهم این است که روند رسیدگی به پرونده به شکلی عادلانه پیش رود و هیچ گونه تبعیض و بى‌عدالتى و اجحافی در حق موکلین ما صورت نپذيرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: