کد خبر: ۶۷۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۵۴۱
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از کالبدشکافی دو توله خرس کشته شده در یکی از روستاهای این استان در محیط‌زیست سمنان خبر داد و گفت: متاسفانه این دو توله در اثر اصابت گلوله زخمی و کشته شدند.
کالبدشکافی 2 توله خرس در سمنانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایسنا:‌ معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از کالبدشکافی دو توله خرس کشته شده در یکی از روستاهای این استان در محیط‌زیست سمنان خبر داد و گفت: متاسفانه این دو توله در اثر اصابت گلوله زخمی و کشته شدند.

دکتر بهرام‌علی ظاهری در گفت‌وگویی با اشاره به چگونگی اطلاع این اداره کل از تلف شدن این دو توله اظهار کرد: دو گزارش در زمینه تلف شدن دو توله خرس به محیط‌زیست استان اطلاع داده شد و بلافاصله اکیب‌های حفاظت محیط‌زیست به محل که در روستایی در منطقه خطیرکوه در شمال شهمیرزاد واقع است، اعزام شدند.

وی از انجام مستندسازی‌های لازم از سوی مامورین حفاظت محیط‌زیست استان از محل حادثه خبر داد و افزود: این توله‌ها در کنار جاده رها شده بودند تا احتمالا این شائبه به‌وجود بیاید که در اثر تصادف رانندگی تلف شده اند اما کالبدشکافی همکاران ما نشان داد که این توله‌ها پیش از مرگ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند و چه بسا مرگ آنها نیز به همین دلیل باشد.
 

 
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، با بیان اینکه همکاران ما در حال پایش منطقه هستند افزود: این پایش با هدف پیدا کردن مادر توله‌ها انجام می‌شود تا اگر مجروح شده باشد، مورد مداوا قرار گیرد.

ظاهری با بیان اینکه تاکنون از مادر توله‌ها اطلاعی در دست نیست، افزود: این توله‌ها حدودا پنج ماهه بودند و احتمالا همراه ماده خرس - مادر خود - بودند.

وی از حضور اکیپ‌های حفاظت محیط‌زیست در منطقه خطیرکوه و مناطق پیرامونی آن خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مادر توله خرس‌های تلف شده را پیدا کنند تا در صورت زخمی شدن از تلف شدن آن جلوگیری کنند.

ظاهری با بیان اینکه رسانه‌ها در این موارد نباید جنجال رسانه‌ای به راه بیاندازند گفت: این‌گونه جنجال‌سازی‌ها هیچ کمکی به حفظ محیط‌زیست و حیات‌وحش نمی‌کند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه ما رسانه‌ها را همکار و همراه خود می‌دانیم ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در مواردی از این دست از جوسازی پرهیزکرده و در کنار ما قرار گیرند تا به بقای حیات وحش کمک کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید کشتار بی‌رحمانه حیات‌وحش در ایران مورد بررسی دقیق قرار گیرد افزود: همه ما باید تلاش کنیم که به فرهنگسازی در این زمینه کمک کنیم تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

وی با اذعان به اینکه نباید به دنبال متهم باشیم خاطرنشان کرد: همه ما و از جمله رسانه‌ها باید بکوشیم که اگر قصوری از ما در آگاهی‌بخشی به مردم انجام گرفته آن را جبران و به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنیم تا از حیات‌وحش موجود بهتر حفاظت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: