کد خبر: ۶۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۴۵
کودکانی که طعمه بی توجهی مسئولین شدند؛
روزهای گذشته خبری در فضای مجازی استان با این مضمون منتشر شد که عدم رسیدگی مناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به کودک پنج ساله باعث شده تا مشکلات این کودک حادتر شود.
هفته گذشته یکی از شهروندان بوشهری با مراجعه به پایگاه خبری تحلیلی سپاس موضوعی را در خصوص ویزیت بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس مطرح کرد که بسیار خواندنی و جالب است.

                                                                                          مرگ مغزی کودک خردسال در پی سهل انگاری مسئولان یک بیمارستان+ تصاویر

ایمان شجاعی یکی از شهروندان بوشهری با بیان اینکه برخی از پرستاران بیماران را با موجودات آزمایشگاهی اشتباه گرفتند، گفت: به دلیل سردرد و دل پیچه شدید به همراه برادرم به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه کردم بجای رفع بیماری نکات بسیار جالبی نظرم را جلب کرد.

 

این شهروند بوشهری اظهار کرد: زمان معاینه پزشک جوان در حالی که من از درد توان نشستن نداشتم خیلی آرام سوالات بسیار زیادی را انجام داد و بعد از آن شروع به نوشتن نسخه کرد.

شجاعی افزود: بعد از نوشتن نسخه پزشک جوان متوجه شدم تا نام پزشک و مهر نسخه با هم کاملا متفاومت است و این دانشجو رشته پزشکی از مهر یکی از پزشکان کیشیک استفاده می کند.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه توان واکنش به آن را نداشتم به سمت سالن بستری اوراژانس رفتم، عنوان کرد: این پزشک برای مداوا دارویی را نوشته بود که باید توسط پرستاران بخش اورژانس تزریق می شد که زمان مراجعه به بخش بستری اورژانس یکی از پرستاران گفت بگردید یک تخت خالی پیدا کنید تا داروها را تزریق کنم.

 

این شهروند بوشهری بیان کرد: خیلی جالب بود که بعد از این همه انتظار تازه باید با این حال نا مساعد دنبال تخت خالی می گشتم؛ بالاخره بعد از چند دقیقه تخت پیدا شد و پرستار جهت تزریق به من مراجعه کرد.

 

شجاعی با اشاره به اینکه همراهانم خیلی از این اتفاقات ناراحت بودند، تصریح کرد: در زمان تزریق دارو به پرستار گفتم نظم بیمارستان های دیگر بهتر است که پرستار در پاسخ گفت پس دارو را تزریق نمی کنم و بروید بیمارستانی که خدمات بهتری را ارائه می دهند.

 

وی ابراز کرد: با عذر خواهی مکرر برادرم پرستار دارو را تزریق کرد.

مرگ مغزی کودک شش ساله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

 

این اتفاق در حالی رخ داد که یک هفته بعد از این موضوع به دلیل اشتباهاتی که هنوز اعلام نشده است کودک خردسالی از مرکز استان طعمه بی توجهی قرار گرفت و خنده خود را از کانون گرم خانواده گرفت.

 

روزهای  گذشته خبری در فضای مجازی استان با این مضمون منتشر شد که عدم رسیدگی مناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به کودک پنج ساله باعث شده تا مشکلات این کودک حادتر شود

 

براساس این پیام، والدین کودک خواستار انتقال بیمارشان به شیراز بوده‌اند ولی این اجازه به آنها داده نشده و بعد از ۳۰ ساعت علائم حیاتی کودک از بین می‌رود و به تشخیص پزشک، مرگ مغزی اعلام می‌شود.

 

بررسی پرونده کودک مرگ مغزی شده در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در رابطه با این موضوع بیان کرد: پرونده این کودک توسط تیمی متشکل از متخصص اطفال، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، متخصص داخلی و عفونی از بدو ورود بیمار بررسی می‌شود

.

دکتر فرهاد عباسی افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نظر کارشناسی با شفافیت کامل، نظر تیم کارشناسی را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد و اگر اشتباه پزشکی حتی در پایین ترین سطح رخ داده باشد با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت

 

.

 

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ادامه داد: در برخورد با مسائل پزشکی باید جانب تخصص رعایت شود و در چنین مواردی پیش نباید پیش از بررسی دقیق و کامل، اظهار نظر کرد.

از درخواست رئیس شبکه بهداشت دیر تا شکایت پدر هستی

 

تنها چند روز از خبر مرگ مغزی دختر ۵ ساله به دلیل عدم رسیدگی مناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در رسانه ها، نمی گذرد که باز هم اتفاقی از این دست در مرکز درمانی حضرت مهدی دیر می افتد، این بار دختربچه ی ۷ ساله ای به نام هستی که تنها فرزند و مامن تنهایی خانواده است بر اثر خطای پزشکی تا پای مرگ می رود

.

عباس پدر هستی می گوید: به دلیل ضعف هایی که در این مرکز درمانی وجود دارد آن را کابوسی برای مردم دردمند و محروم شهرم تبدیل کرده است.

وی در گفتگو  با رسانه ها زمان مراجعه به درمانگاه حضرت مهدی را،۱۶ اردیبهشت، ساعت ۱۲شب عنوان کرد و ادامه داد: دختر ۷ ساله ام را به دلیل بیماری استفراق زیاد،و حالت تهوع و دلپیچه در ساعت ۱۲ شب از روی ناچاری به درمانگاه دیر بردم که پزشک وقت،بعد از معاینه تنها فرزندم «هستی» شرایط آن را طبیعی اعلام کرد و برای بهبودی دارویی تجویز کرد.

 

 

 

 

مادر هستی می گوید: هستی را به منزل بردیم و طبق دستور پزشک داروها را به دخترم دادیم اما متاسفانه هیچ نشانه ای از بهبودی و قطع استفراق و دلپیچه در او مشاهده نشد تا اینکه ساعت ۶ صبح به خواب رفت و پدرش نیز که به کار معلمی مشغول است راهی روستای لمبدان شد.

 

 

او ادامه داد:هنوز ساعتی از خارج شدن پدر هستی از منزل نگذشته بود که دخترم با درد دلپیچه و استفراق از خواب بلند شد که بلافاصله با عباس تماس گرفتم فورا برگردد تا هستی را به بیمارستان ببریم.

عباس پدر هستی می گوید:با مراجعه مجدد به درمانگاه حضرت مهدی (عج) دیر،پزشک معالج که شخص دیگری بود با دیدن نوع داروی تجویز شده قبلی و معاینه مجدد بیمار، تشخیص داد که داروی تجویز شده توسط پزشک قبلی هیچ ربطی به بیماری فرزند شما نداشته است.

 

 

پدر هستی گفت: بلافاصله با مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، از طریق یکی از آشنایان تماس گرفتم و شرح واقعه را برایشان تعریف نمودم که ایشان بعد از شنیدن حرفهای من، فرمودند:شما این موضوع را رسانه ای نکنید و ما حاضز به پرداخت خسارت و هزینه هایی که برای درمان بیمارتان متقبل شده اید می باشیم.

 

 

عباس می گوید : شکواییه ای تنظیم کرده ام و نسخه ای از آنرا در اختیار رسانه ها قرار داده ام و خواستار این هستم که مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع بسیار مهم رسیدگی نمایند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی تلخ در جامعه نباشیم.

 

 

 

 

سوالی که در این میان مطرح می شود این است که چرا با نظارت دقیق از رخداد چنین حوادثی جلوگیری نمی شود؟

آیا برخورد با متخلفان،لحظاتی را که به این پدر و مادر و بیمار آنها تلخ کرده است، باز می گرداند؟

پزشکانی که برای جان بیماران ارزش قائل نمی شوند و با بی تفاوتی هایشان هر بار اتفاقی تازه برای بیماران ایجاد می کنند، چه پاسخی دارند؟

امید است که این حادثه آخرین آسیبی باشد که از سوی پزشکان به بیمارن وارد می شود.

 

دانا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
وقتی دانشگاه آزاد مثل نقل ونبات پزشک میریزه بیرون ، از این بهتره هم نمیشه.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: