کد خبر: ۶۵۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۹۸۱
موزه ملی ایران، نخستین شب موزه‌ای خود را در نوروز ۹۵ برگزار می‌کند.
شب به بازدید از موزه ملی ایران بروید

برای نخستین‌بار «شبی با موزه» در ایران، ۲۸ اردیبهشت سال گذشته همزمان با روز جهانی موزه در برخی از موزه‌های ایران برپا شد که موزه ملی ایران قرار است این برنامه را برای نخستین‌بار فردا شب (سه‌شنبه 10 فروردین) برپا کند.

به گزارش ایسنا، جبرییل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، روز سه‌شنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برنامه «شبی با موزه» در موزه ملی ایران برپا می‌شود.

او با بیان این‌که برگزاری این مراسم با هدف فراهم کردن زمانی مناسب برای بازدید کسانی که امکان دیدن موزه ملی ایران را در روز ندارند، برنامه‌ریزی شده است، افزود: بازدید از موزه ملی ایران در زمان مشخص شده، رایگان خواهد بود.

وی برگزاری این مراسم را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دانست و تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است کارشناسان بیشتری در بخش‌های مختلف موزه که پربازدیدتر از دیگر بخش‌ها هستند مستقر باشند که تالارهایی مانند «هخامنشی»، «دوران اسلامی» و «زن هفت هزار ساله» را شامل می‌شوند.

«نوکنده» برگزاری موسیقی زنده در موزه، برنامه‌هایی مخصوص کودکان، ارایه خدمات کامل به بازدیدکنندگان موزه در این زمان بازدید و حضور ۱۲ پژوهشگر بیش از کارشناسان و پژوهشگران دایمی مستقر در موزه را از جمله تسهیلات برای «شبی با موزه» دانست.

مدیرکل موزه ملی ایران برگزاری این شب را روشن کردن لایه خاموش موزه در شب دانست و بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای «شبی با موزه» قرار است در هر فصل سال یک شب با این عنوان برگزار شود.

موزه ملی ایران «موزه مادر» در خیابان امام خمینی(ره)، نبش خیابان 30 تیر قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: