کد خبر: ۶۵۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۱۱
فرماندار زرند:
فرماندار زرند گفت: تمام امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در این شهرستان فراهم شده است.

تمام امکانات برای مسافران نوروزی در زرند فراهم استحبیب‌الله خنجری اظهار داشت: با آمادگی اعضای ستاد اجرایی سفر در زرند همه اعضای این ستاد آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش فارس، فرماندار زرند بیان داشت: همه ساله هزاران مسافر از مسیر شهرستان زرند عبور می‌کنند که این فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و توانمندی‌‌ این شهرستان است.

خنجری گفت: تعدادی از مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن مذهبی آماده اسکان مسافران نوروزی است و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و هلال‌احمر تمهیدات لازم برای اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی را به‌کار گرفته‌اند.

وی افزود: ستاد تسهیل سفرهای نوروزی زرند متشکل از 9 کمیته تخصصی، امکانات مورد نیاز مسافران را فراهم کرده و با تأمین امنیت، اطلاع‌رسانی مناسب، ایجاد مراکز اقامتی، احداث پایگاه‌های امدادی، تأمین امکانات بهداشتی، اجرای تورهای زرندگردی، راه‌اندازی پایگاه‌های هلال‌احمر، نظارت بر عملکرد رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی و نظارت بر بازار مصرف تلاش دارد تا بهترین شرایط را برای میزبانی از میهمانان نوروزی فراهم کند.

فرماندار زرند عنوان کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده، پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و مرکز اطلاع‌رسانی شهرستان زرند در ورودی‌های این شهر مستقر و خدمات ویژه خود را به مسافران ارائه داده و نقشه‌های گردشگری شهرستان را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

خنجری برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات زرند در محل بوستان شهدا، جشن انقلاب در صبح 12 فروردین در بوستان شهدا و در عصر همان روز در روستای ختم سربنان و اجرای تورهای گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های ایام نوروز در شهرستان زرند اعلام کرد.

وی گفت: مسافران و میهمانان نوروزی می‌توانند با سفر به شهرستان زیبای زرند ضمن بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی از هوای فرح‌بخش و محیط باصفا و پاکیزه آن بهره‌مند شوند.

فرماندار زرند افزود: امامزاده‌های عبدالله مطهرآباد، سلطان سید ابراهیم داهوئیه، حمزه زرندوئیه، بهاءالدین خالق‌آباد و قدمگاه علی‌بن ابیطالب از جمله اماکن زیارتی این شهرستان است.

خنجری اظهار کرد: در کنار بازار تاریخی زرند، مسجد 700 ساله حسینیه قلعه، برج زرندوئیه، چهار برج یزدان‌آباد و دیگر آثار و بناهای تاریخی، چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت بکر مناطق سرتخت، اسفند، جرجافک، باب هویز، بادیز، حتکن، سربنان و دشتخاک گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

وی عنوان داشت: روستای گیسگ یکی از زیباترین گردشگاه‌های زرند در شمال این شهرستان است که در 10 کیلومتری محور زرند ـ  راور قرار گرفته و به‌واسطه دیدنی‌های فراوان گیسک را به عنوان اکو موزه روستایی استان کرمان می‌شناسند.

فرماندار زرند خاطرنشان کرد: از معروف‌ترین سوغات زرند می‌توان پسته و سوهان اعلای زرند را نام برد و سوهان زرند برای میهمانی‌ها یک پذیرایی سالم و خوشمزه و سوغاتی ارزشمند و فراموش نشدنی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: