کد خبر: ۶۵۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
تعداد بازدید: ۱۰۸۶
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز سه شنبه اعلام کرد:هوای اهواز و مشهد ناسالم است و هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و شیراز در شرایط سالم قرار دارد.
هوای اهواز و مشهد ناسالم استبراساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح 24 اسفند ماه تا 8 صبح 25اسفند، به دلیل پوشش ابر که از بیشتر نقاط کشور عبور می کند، امکان پذیر نبود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی به خبرنگار ایرنا گفت: پدیده تندباد امروز در این استان بر اثر اختلاف فشار زیاد در جو ایجاد شده است.
رضا مرادی ادامه داد: بر اساس نقشه های پیش یابی هوا وزش تند باد تا فردا در استان مرکزی ادامه دارد و از روز پنج شنبه از شدت آن کاسته می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: شواهد حاکی از آن است که در ساعات پایانی امروز و تا نیمه روز چهارشنبه سرعت وزش باد روند افزایشی داشته باشد و در برخی از نقاط استان مرکزی از 90 کیلومتر بر ساعت نیز فراتر رود.
وی گفت: حاکمیت پدیده آلودگی هوا با افزایش میزان گرد و خاک و کاهش دید افقی نیز در راز ساعت 10 صبح روز گذشته یک چشمه گرد و غبار در شرق کشور سوریه تشکیل شد که با توجه به باد غالب منطقه به سمت شرق حرکت کرد و اوایل صبح امروز از مرز ایران در محدوده استان های شمال غربی عبور و تا 8 صبح کمی داخل کشور نفوذ کرد.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 4 متر بر ثانیه ( 14 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی حدود 5 کیلومتر و رطوبت نسبی 67 درصد است. 
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران بارش باران با بیشنه دمای 18 و کمینه دمای 10 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است. 
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران و 48 ساعت بعدی نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران یا برف پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 13 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: