کد خبر: ۶۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید: ۱۴۳۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش موقت اما شدید باد در تعدای از استان‌های کشور خبر داد.
پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی استان‌هااحد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شاخه جنوبی موج تراز میانی جو از امروز تا پایان هفته در منطقه جنوب تا جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود.

وی اظهار کرد: به سبب وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی و جریان دریا به خشکی در جنوب و جنوب شرق طی سه روز آینده موجب بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط در استان‌های فارس، جنوب بوشهر، جزایر جنوبی خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: انتظار می‌رود در روز چهارشنبه 19 اسفند، با عمیق‌تر شدن موج تراز میانی جو و هوای سرد در این تراز و هوای گرم و مرطوب در سطوح زیرین جو، شرایط جوی برای ناپایداری‌های همرفتی تشدید یافته و موجب وقوع رگبار و رعد و برق شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود.

به گفته وظیفه، شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز مهیا خواهد بود و در پاره‌ای نقاط این استان‌ها احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد. همچنین از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا است و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 19 اسفند، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 20 و 8 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 20 اسفند، کمی ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 21 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: