کد خبر: ۶۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۶۱
معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی خواستار توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از سال آینده شد و گفت: 50 درصد موتورسیکلت های کاربراتوری فرسوده هستند.
50 درصد موتورسیکلت های کاربراتوری فرسوده استسرهنگ احمد رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: با تولید این موتورها در کارخانه و به محض خروج و پیمودن 10 تا 20 کیلومتر، تنظیمات آن به هم خورده و چندین برابر آلایندگی ایجاد می کنند.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه تا کنون 10 میلیون موتورسیکلت 700 هزار موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری شده است، گفت: از این تعداد بیش از 50 درصد این موتورها فرسوده هستند و باید جایگزین موتورهای انژکتوری و برقی شوند.
براساس این گزارش، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز چندی پیش اعلام کرد: توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری از اول مهرماه 1395 به تصویب کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا رسید.
وی افزود: هر موتورسیکلت 4 تا 5 برابر یک خودروی استاندارد تولید آلایندگی دارد و با در نظر گرفتن تعداد موتورسیکلت های در حال تردد به ویژه در کلانشهرهای آلوده، ساماندهی و جایگزینی موتورسیکلت های کنونی با موتورهای برقی از ضروریات است.
وی به تضمین رعایت استاندارد یورو 3 در موتورسیکلت های انژکتوری تاکید کرد.
متصدی همچنین برای حذف 10 میلیون موتورسیکلتی که در حال حاضر در حال تردد و ایجاد آلایندگی هستند، گفت: دولت می تواند با ایجاد زیرساخت و فرآیندی مشابه خروج خودروهای فرسوده، به حذف این موتورسیکلت ها پس از توزیع موتور برقی اقدام کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: