کد خبر: ۹۶۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۶۱
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کلاهبرداری یک شیاد با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افراد متقاضی وام خبر داد.

بدهی ۹۰ میلیارد تومانی مردی که روحش هم خبر نداشت/ ثبت شرکت با مدارک هویتی متقاضیان وامبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ عبدالله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: بعد از مراجعه فردی به پلیس در یکی از شهرستان‌های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.

ایران نوشت: وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد، نام وی به عنوان مدیرعامل یک شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است. شاکی در اظهارات خود مدعی بود هیچ‌گونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است. اما طبق محاسبات و برآوردهای کارشناسان، طی ۳ سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال گزارش شده بود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند، حتی رئیس هیأت‌مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی‌اطلاع است و گفته که چند سال پیش مدارک هویتی خود را برای دریافت وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضا کرده است.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد فردی از مدارک این افراد سوءاستفاده کرده و پس از ثبت شرکت، این ۲ نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره معرفی کرده است.

سرهنگ چولکی ضمن توصیه به شهروندان درباره اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملا از مفاد وکالت‌نامه اطلاع کافی داشته باشند، گفت: برابر واقعیات پرونده‌های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) یا کارت‌های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و... موجب ایراد خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیر برای صاحبان مدارک شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: