کد خبر: ۹۶۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۱
وعده کلیدی دولت ائتلافی صدراعظم اولاف شولتس اجرا خواهد شد؛ آلمان از روز دوشنبه استفاده از ماری‌جوانا را تا حدی قانونی می‌کند.

مصرف ماری‌جوانا در آلمان قانونی می‌شود/ قانون جدید چه می‌گوید؟به گزارش خبرداغ  به نقل از یورونیوز با این حال، دسترسی به این ماده مخدر ساده نخواهد بود.

در اینجا خلاصه‌ای از این قانون جدید آورده شده است:

شوخی آوریل؟

از اول آوریل، حمل تا ۲۵ گرم ماری‌جوانای خشک برای مصرف شخصی مجاز خواهد بود. این مقدار به اندازه‌ای است که برای پیچیدن حدود ۸۰ برگه سیگار (جوینت) کافی باشد.

همچنین کشت خانگی با محدودیت حداکثر سه بوته گیاه شاهدانه برای هر فرد بزرگسال و نگهداری تا ۵۰ گرم ماری‌جوانای خشک مجاز خواهد بود. با این حال، همچنان استعمال این ماده در شعاع ۱۰۰ متری مدارس، مهدکودک‌ها، زمین‌های بازی و اماکن ورزشی عمومی ممنوع است.

استعمال آن در مناطق پیاده‌روی بین ساعت ۷ صبح تا ۸ بعد از ظهر هم ممنوع خواهد بود.

«باشگاه‌های ماری‌جوانا»

از اول ژوئیه، آلمان قصد دارد انجمن‌های کشت قانونی ماری‌جوانا را برای عضویت افراد و دسترسی قانونی به این ماده راه اندازی کند.

این «باشگاه‌های ماری‌جوانا» هر کدام تا ۵۰۰ عضو خواهند داشت و مجاز خواهند بود حداکثر ۵۰ گرم ماری‌جوانای خشک را در ماه به هر عضو بفروشند.

برای افراد زیر ۲۱ سال، حداکثر ۳۰ گرم ماری‌جوانا در ماه با غلظت کمتر از ۱۰ درصد ماده روانگردان تتراهیدروکانابینول (THC) مجاز است.

تجمع و مصرف ماری‌جوانا در این باشگاه‌ها مجاز نخواهد بود و هر فرد در هر دوره تنها می‌تواند در یک باشگاه عضو باشد.

مصرف ماری‌جوانا برای گردشگران ممنوع است

تنها راه قانونی برای به دست آوردن ماری‌جوانا، کشت خانگی یا عضویت در این باشگاه‌ها است که هر دو گزینه برای افرادی که حداقل ۶ ماه در آلمان اقامت داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.

این محدودیت‌ها برای رفع نگرانی احزاب مخالف، به‌ویژه ائتلاف محافظه‌کار حزب اتحادیه (CDU-CSU)، در مورد تشویق «گردشگری مواد مخدر» با این قانون جدید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: