کد خبر: ۹۶۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۴
قاچاقچی شرور منزل مسکونی یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان گلوگاه را هدف گلوله قرار داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا: قاچاقچی شرور منزل مسکونی یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان گلوگاه را هدف گلوله قرار داد.

ماجرای تیراندازی به منزل یک مامور منابع طبیعی

 روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری روز یکشنبه اعلام کرد: به دنبال توقیف خودروی وانت نیسان در بامداد روز ۲۴ اسفند عصر همین روز منزل یکی از مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی گلوگاه توسط یکی از قاچاقچیان شرور مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در پی این اقدام شرورانه متهم (قاچاقچی) که از قبل نیز تهدید به استفاده سلاح علیه مامور منابع طبیعی کرده بود با شلیک گلوله به ساختمان مامور حفاظت منابع طبیعی باعث ایجاد خسارات شد.

در راستای این گزارش متهم (قاچاقچی) بلافاصله با پیگیری مدیر کل منابع طبیعی ساری و رئیس اداره شهرستان و فرمانده یگان حفاظت و با دستور قضایی (دادستان) مورد تعقیب عوامل نیروی انتظامی قرار گرفته و دستگیرشد.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: