کد خبر: ۹۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۱۰۲
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون ۲۴ اسفند ماه در شرایط ناسالم است.

در آخرین روزهای سال، هوای تهران همچنان آلودهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران برای دومین روز پیاپی در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: در واپسین روزهای فصل زمستان فعال نبودن سامانه بارشی و همچنین توقف وزش باد سبب بازگشت آلودگی به هوای پایتخت شده به گونه‌ای که روز گذشته (چهارشنبه) برای ساعت‌هایی کیفیت هوا در وضعیت قرمز و آلوده برای همه افراد قرار گرفت.

اکنون نیز شاخص کیفیت هوای شهر تهران (صبح پنجشنبه) بر روی عدد ۱۳۷ (وضعیت نارنجی) است که در این شرایط به کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود از رفت و آمد در فضای باز خودداری کنند.

این در حالی است که سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم جو آرام در ۲۴ ساعت آینده کشور، برای شهرهای صنعتی تهران، کرج و اصفهان افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی کرد و از ورود سامانه بارشی از غرب و آغاز بارش‌های دو روزه (جمعه و شنبه) در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور از فردا خبر داد.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران بیشتر مناطق شهر تهران در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) است و حتی پیروزی منطقه (۱۳) و شهرداری منطقه چهار در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱۰۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: