کد خبر: ۹۶۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
تعداد بازدید: ۶۸
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ علت اصلی تصادفات و واژگونی‌ها در سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

هشدار به مسافران! اعلام ۳ علت اصلی تصادفات نوروزیبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از علت های اصلی تصادفات است.

مهر در خبری نوشت: سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص تمرکز در حین رانندگی توضیح داد و گفت: متأسفانه علت اصلی تصادفات و واژگونی‌ها در سفرهای نوروزی که چندین سال مورد مطالعه قرار گرفته است، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلوی رانندگان بوده است.

وی افزود: این خستگی و خواب آلودگی بیشتر خود را در ۳۰ کیلومتری نزدیکی شهر و مقصد خود را نشان می‌دهد. زیرا راننده خسته است و با خود می‌گوید که دیگر چیزی به پایان راه نمانده است.

سرهنگ شریفی گفت: چراغ‌های روشن شهر را می‌بیند و راننده با خود می‌گوید که دیگر نزدیک شده‌ایم و نیازی به استراحت نیست اما دقیقاً همین‌جاست که باید خودرو را در محلی امن مانند توقفگاه‌های بین راهی متوقف و پس از استراحت کافی و لازم به راه خود ادامه دهند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: البته خوردن و نوع تغذیه نیز در کیفیت رانندگی افراد تأثیر می‌گذارد. خود راننده می‌داند که چه غذایی با بدن او سازگاری دارد و او را در بین راه اذیت نمی‌کند و این موضوع بسیار مهم و حائز اهیمت است.

وی گفت: سعی شود قبل از رانندگی از غذاهای سبک استفاده شود تا مثلاً فشار خون و چربی راننده بالا نرود. مثلاً می‌گویند دوغ و لبنیات خواب‌آور است و نباید در حین رانندگی از آنها استفاده کرد.

سرهنگ شریفی گفت: مهم‌ترین بخش سفر ما همین رانندگی است و هر چه تمرکز راننده پایین‌تر بیاید باعث آسیب به خود و خانواده خواهد شد و آن سفر و عید نوروز را بر خود تلخ خواهد کرد.

وی ادامه داد: حتماً از پر بودن باک بنزین قبل از سفر مطمئن شوید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: