کد خبر: ۹۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۸۸
متهم سابقه‌دار که به اتهام سرقت و خرید وسایل سرقتی بازداشت شده بود، در بازجویی‌ها منکر دخالت در قتل پیرمرد و سرقت اموالش شد.

کشف جسد یک مرد ۲۰ روز پس از جنایتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، اواخر اسفند ۱۴۰۱ مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ عمویش در خانه ویلایی خبر داد. با گزارش این خبر، بازپرس محمدجواد شفیعی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل جنایت شدند و جسد پیرمرد را روی تختخواب زیر خرواری از لباس و پارچه مشاهده کردند.

ایران در گزارشی نوشت: معاینات متخصصان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که از زمان مرگ ۲۰ روز می‌گذرد و باتوجه به فساد نعشی علت مرگ مشخص نبود. مرد جوان که ماجرا را به پلیس خبر داده بود در تحقیقات گفت: عمویم به تنهایی در خانه ویلایی‌اش زندگی می‌کرد. چند وقتی از او خبری نداشتیم و هر چه با تلفن همراهش و خانه تماس می‌گرفتیم بی‌فایده بود. پدرم نگران شد و از من خواست سری به عمویم بزنم.

وی ادامه داد: امروز به سراغ او آمدم. هر چه زنگ زدم در را باز نکرد، همسایه‌ها هم گفتند چند روزی است او را ندیده‌اند، به همین دلیل نگرانی‌ام بیشتر هم شد. درنهایت در ورودی را شکسته و وارد شدم. خانه به هم ریخته بود و نشان از آن داشت که اشخاصی وارد شده و برای سرقت آنجا را به هم ریخته بودند. به جستجو در خانه ادامه دادم تا اینکه روی تخت داخل اتاقخواب با کلی لباس و پارچه مواجه شدم آنها را کنار زدم و ناگهان جسد عمویم را دیدم و با پلیس تماس گرفتم.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مقدار زیادی از وسایل خانه مقتول و کتاب‌های گرانقیمت و قدیمی او به همراه سند خانه ویلایی به سرقت رفته است.

چهره‌نگاری از سارقان

در تحقیقات میدانی، یکی از همسایه‌ها گفت: حدود یک هفته قبل خودرویی باری در مقابل خانه مقتول توقف کرد که سه مرد از آن پیاده شده و وسایل داخل خانه را بار زدند؛ من تصور می‌کردم که پیرمرد اسباب‌کشی دارد.

با کمک همسایه‌ها، چهره‌نگاری از سه سارق انجام شد و تصویر چهره‌نگاری سارقان با متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی تطبیق داده و درنهایت یکی از آنها شناسایی شد. شایان، متهم سابقه‌داری بود که به اتهام سرقت و خرید وسایل سرقتی بازداشت شده بود. شایان به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد اما در بازجویی‌ها منکر دخالت در قتل پیرمرد و سرقت اموالش شد.

در حالی که مرد جوان چنین اظهاراتی داشت، شاهدان و همسایه‌ها او را به عنوان یکی از سارقان خانه پیرمرد شناسایی کردند. به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: