کد خبر: ۹۶۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۹۳
یک کارشناس مسائل استراتژیک با انتشار پیامی در ایکس نوشت: این دور از انتخابات مجلس، آنگونه که باید آزاد و منصفانه نیست اما هنوز دلایلی برای مشارکت وجود دارد.

حسینی: انتخابات پیش رو منصفانه نیست اما دلایلی برای مشارکت وجود داردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین دیاکو حسینی به ۴ مورد مهم در مورد انتخابات پیش روی مجلس اشاره کرد و نوشت:

۱. اگر مقصود از قهر یا تحریم انتخابات، تنبیه حکومت برای تغییر رفتار باشد، هیچ سابقه‌ای در ایران یا جهان وجود ندارد که قهر یا تحریم توانسته باشد تغییر عمده‌ای ایجاد کند.‌

۲. اگر به این دلیل نمی‌خواهیم رای بدهیم که تفاوتی میان نامزدها نمی‌بینیم، ممکن است اشتباه باشد؛ چون همیشه امکان بدتر شدن اوضاع از راه تشدید تصمیمات غلط وجود دارد.

۳. حتی اگر دو مورد قبل قانع‌کننده نباشند، همچنان این موضوع واقعیت دارد که صندوق‌های رای ( هرچند که به شدت ناقص باشد) یک دارایی ملی محسوب می‌شوند که در کش و قوس تاریخ و با از خودگذشتگی پیشینیان ما بدست آمده‌اند؛ میراثی که دفاع از آن فی‌نفسه یک مسئولیت اجتماعی است.

۴. میزان مشارکت در انتخابات تاثیر مستقیمی بر چشم‌انداز روابط خارجی ایران دارد. ثبات و پشتیبانی داخلی، امید آنهایی را که در انتظار اثر تحریم‌های اقتصادی بر انقلاب سیاسی نشسته‌اند، از بین ‌می‌برد. تا وقتی چنین امیدی در میان باشد، دلیلی برای تجدیدنظر در رژیم تحریم‌ها وجود ندارد.

به همه این دلایل، مشارکت در انتخابات، هرچند که از شرایط برگزاری آن رضایت نداشته باشیم، هنوز کارکردهایی دارد که برای آینده ایران و منافع ملت ما و البته برای پاسداشت بقایای دموکراسی ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: