کد خبر: ۹۶۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
تعداد بازدید: ۱۰۹
قالیباف، مجلس یازدهم را مجلسی تراز و موفق می‌داند و در حساب توییتری خود گفته است مجلس یازدهم به 19 وعده از 21 وعده انتخاباتی خود عمل کرده و آن دو وعده باقی‌مانده هم طی روزهای آینده محقق خواهند شد.
ابطحی: تنها ویژگی مجلس یازدهم یکدستی آن با سایر قوا بود که این ویژگی هم سودی برای مردم نداشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین محمدعلی ابطحی در واکنش به ادعای محمدباقر قالیباف، در ارزیابی عملکرد این مجلس، آن را ضعیف می داند.
 
ابطحی به «شرق» گفت: «برای تنظیم توقعات از مجلس یازدهم نباید فراموش کنیم که در چه شرایطی این مجلس مستقر شد و چه توقعاتی بر اساس گرایشاتی که این مجلس را تشکیل داد، اجرائی شده است؛ چراکه سطح مشارکت مردم حداقل بود و اکثریت جامعه نقشی در روی کار آمدن مجلس یازدهم نداشتند. پس طبیعی است که توقعات جامعه از این مجلس تفاوت دارد».

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: برخلاف ادعای آقای قالیباف، این مجلس نه توقع مخاطبان خودش را برآورده کرده و نه انتظارات اکثریت جامعه را.

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ «بخش‌هایی هستند که با تصمیمات خود، آسیب‌هایی به اکثریت جامعه و روند زندگی آنها و حتی زندگی کسانی که ممکن است به آنها رأی داده باشند، وارد کرده‌اند. نمونه بارز این موضوع هم طرح صیانت از فضای مجازی است».
او اضافه کرد: «اگر چه در نهایت تصمیم‌گیری درباره آن در مجلس به نتیجه نرسید و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد، اما به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی انجامید که یکی از آزارهای مستمر اکثریت جامعه خصوصا نسل جوان را هر روز به همراه دارد و آنها هر روز برای متصل‌شدن به فیلترشکن یک آزار مستمر را تجربه می‌کنند».

ابطحی در ادامه تصریح کرد: «نکته دیگر اینکه حتی در مجلسی که با اقلیت رأی تشکیل شده است، اقلیتی تندروتر وجود دارد که از صدای بلندتری نسبت به اکثریت آنها برخوردار است و رفتارهای رادیکال‌تری دارد. لذا برخی از ترس این جریانات خودشان را عقب کشیده‌اند. به همین دلیل جبهه پایداری با افتخار اعلام می‌کند که متولی طرح عفاف و حجاب در مجلس بوده است».

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «بدترین اتفاق برای پارلمان این است که تصمیمی بگیرد که جامعه و مردمش دربرابر آن تصمیم لجبازی کنند و این اتفاق آسیب بزرگی برای مجلس است». این فعال سیاسی متذکر شد: «نه‌تنها در تصمیمات اقتصادی و اجتماعی، بلکه در سیاست خارجی هم تصمیمات خوب و موفقی در مجلس یازدهم اتخاذ نشد. بنابراین اگر همه موارد این سال‌ها را کنار هم قرار دهیم و نمایندگان مجلس و حتی خود رئیس مجلس تصمیمات و مصوبات چهار سال گذشته خود در حوزه‌های مختلف را کنار هم بررسی کنند، در صورت انصاف متوجه می‌شوند این مجلس عملکرد خوب و موفقی نداشته است».

ابطحی همچنین ادامه داد: «این مجلس نه‌تنها موفق نبوده، بلکه مجلسی پرحاشیه و پرهیاهو نسبت به مجالس گذشته بوده است. خصوصا در یک سال آخر حواشی زیادی متوجه آن بوده که نیازمند توضیح است».

عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین با بیان اینکه در مجموع به‌جز چند مورد انگشت‌شمار، دغدغه‌های مجلس‌یازدهمی‌ها تناسب و سنخیت چندانی با مطالبات و خواست روز جامعه نداشته است، گفت: «متأسفانه مجلس یازدهم متوجه هیاهویی بود که دغدغه اصلی جامعه امروز ما نیست و از طرف دیگر به نیازهای روزمره جامعه هم توجهی نداشت».

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب با اشاره به ردصلاحیت 26 نماینده فعلی مجلس برای انتخابات پیش‌روی مجلس، اظهار کرد: «وقتی 26 نفر از نمایندگانی که با حساسیت‌ها و غیبت رقبای سیاسی به مجلس یازدهم آمدند، از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دوازدهم مورد تأیید و پذیرش قرار نمی‌گیرند و ردصلاحیت می‌شوند، این رفتار به خودی خود یک زنگ خطر است؛ چراکه بعد از این‌همه سخت‌گیری‌های شورای نگهبان، باز هم شاهد خالص‌سازی بیشتر در انتخابات پیش‌رو هستیم».

ابطحی همچنین اضافه کرد: «در پایان این مجلس دیدیم که حتی میانه‌روترهای این مجلس هم‌ دچار انزوای بیشتری شده‌اند و باز هم در حال زایش یک جریان افراطی‌تر از دل این مجلس تمام اصولگرا هستیم». او در ادامه بیان کرد: «این موارد نگرانی‌های جدی است که مجلس یازدهم ایجاد کرد و امیدواریم با نقد واقعی مجلس در بخش‌های دیگر بتواند کمک کند».

ابطحی با بیان اینکه مجلس یازدهم امکان همکاری و همراهی با دستگاه‌های دیگر را داشت، تصریح کرد: «تنها نقطه قوتی که این مجلس داشت، یکدستی با سایر ارکان قدرت و قوای دیگر بود. البته قرار بود از این یکدستی به نفع مردم استفاده شود، در حالی که این یکدستی قدرت به چنددستگی درون خود انجامید و خیری از آن هم متوجه مردم نشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: