کد خبر: ۹۶۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۷۶
یک نامزد انتخابات مجلس گفت: حقوق یک نماینده مجلس باید در حد یک کارمند ساده دولت تنزل یابد تا از میزان جذابیت نمایندگی مجلس کاسته شود و در نهایت شوق قدرت جای خود را به شوق خدمت بدهد.

اگر رأی بیاورم حقوق نمایندگان‌ مجلس را در حد یک کارمند ساده کاهش می دهم /رای ممتنع باید حذف شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ملی من در صورت کسب رای اعتماد از سوی مردم، وضع قانون کاهش حقوق و مزایای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، رضا رمضانی روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تربت حیدریه با بیان برنامه‌های ملی و منطقه‌ای خود افزود: حقوق یک نماینده مجلس باید در حد یک کارمند ساده دولت تنزل یابد تا از میزان جذابیت نمایندگی مجلس کاسته شود و در نهایت "شوق قدرت" جای خود را به "شوق خدمت" بدهد.

وی با بیان این که اکنون با سه نوع رای "بلی"، "خیر" و "ممتنع" در مجلس مواجه هستیم، تصریح کرد: رای ممتنع باید حذف شود زیرا یا به معنی غیبت نماینده یا بی‌اطلاعی وی از قانون است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات افزود: همچنین باید دلایل رای مثبت یا منفی یک نماینده مشخص و تبیین شود.

رمضانی بر ضرورت تشکیل کمیسیون اصل ۹۰ محلی تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون وظیفه کمیسیون اصل ۹۰، نظارت بر عملکرد نمایندگان و مشابه آن در ابعاد منطقه‌ای است باید در قالب یک "هیات اُمنای ناظر بر عملکرد نماینده" ایجاد شود.

این کاندیدای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب منطقه تربت حیدریه از ضرورت اصلاح و بازنگری قانون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان برنامه دیگر ملی خود یاد کرد و گفت: طبق قانون کنونی، روستاییان ما برای ساخت منزل مسکونی دچار مشکل هستند.

رمضانی در ادامه به مقابله با خشکسالی را برنامه مهم منطقه‌ای خود اشاره و اظهار کرد: هر چند خشکسالی مشکل کلان در سطح ملی است، اما سوء مدیریت در سال‌های اخیر به این تنش آبی دامن زده و موجب شده در منطقه تربت حیدریه شاهد نابودی کشاورزی و دامپروری باشیم.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات کنونی، ایجاد قرارگاه سازندگی ضروری و از استادان دانشگاه و نخبگان دست اندر کار دعوت می‌شود تا ضمن شناسایی آنها، راهکار ارایه کنند که بعد از شناسایی و دسته‌بندی آنها، اقدام به رفع موانع و مشکلات موجود خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: