کد خبر: ۹۶۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۸۹
دستگیری و سپس آزادی مدیرعامل دیجی کالا به قید وثیقه به دلیل فروش محصولاتی که برداشت توهین به مقدسات از آن ها شده بود، بار دیگر بحث‎هایی را درباره لزوم توجه به نحوه تعامل با مجموعه های اقتصادی به ویژه استارتاپ ها برانگیخت.

واکنش‌ها به جنجال اخیر دیجی کالا و نحوه برخورد با آنبه گزارش خبرداغ  به نقل از خراسان، طی چند روز گذشته محصولاتی با اسامی معصومین در اپلیکیشن و سایت دیجی کالا عرضه شده بود که شائبه هایی درباره توهین به مقدسات ایجاد کرده بود. در همین راستا روز شنبه 21 بهمن دادستانی تهران اعلام کرد: درپی انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دی‌جی‌ کالا، دادستانی تهران علیه این شرکت اعلام جرم کرد.

در همین حال عصر روز یک‎شنبه 22 بهمن خبر آمد که مدیرعامل دیجی کالا بازداشت شده است اما ساعتی بعد خبر آمد که وی با قید سپردن وثیقه به طور موقت آزاد شده است. این مسئله واکنش برخی فعالان اقتصادی و فضای مجازی را برانگیخت.

به عنوان مثال یک فعال فضای مجازی نوشت: «می‎شد مسئول دیجی کالا رو صدا کرد و گفت این اهانته جمعش کنید و جمع می‎شد».

صادق الحسینی کارشناس اقتصادی نیز در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «به دلیل طرح چند لیوان که فروشنده آن ها را در دیجی کالا فروخته، مدیرعامل دیجی کالا را دستگیر کردند! چه کسی برای تخلف یک مغازه در بازار تهران، کل بازار را تعطیل می کند؟ این نحوه حکمرانی به جز استهلاک ایران نتیجه ای ندارد.»

در هر حال به نظر می رسد در وهله اول انتظار می رفت که فروشگاه دیجی کالا حساسیت لازم را در زمینه نظارت بر فروش محصولات داشته باشد و بعد از انتقادها و با درک حساسیت ها، توضیحات لازم و در صورت لزوم اصلاحات منطقی در این زمینه اعمال می کرد؛ اما از جنبه دیگر، نحوه برخورد با این ماجرا می تواند به امنیت سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است، آسیب بزند.

انتظار می رود که در مواجهه با اشکالاتی از این دست، برخورد به گونه ای نباشد که منجر به تعطیلی پلتفرم یا دستگیری مدیران آن شود، بلکه با تذکرات لازم می توان بدون ضربه زدن به کسب و کار مذکور، مسئله را رفع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: