کد خبر: ۹۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید: ۱۲۷
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در خصوص امتیاز ویژه تعیین‌شده برای جذب گروهی از معلمان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی توضیح داد.

امتیاز خاص استخدامی برای این گروه از معلمانبه گزارش خبردغ به نقل از خبرآنلاین، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون فعلی تکلیفی برای استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد برای آموزش و پرورش تعیین نکرده است، ضمن اعلام اینکه اولویت استخدام از طریق آزمون‌های استخدامی ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش با معلمان نهضتی است، از این معلمان دعوت کرد تا در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره جذب و استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد، اظهار کرد: هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش ناظر به دو امر است، استخدام یا از طریق قانون و یا از طریق برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه معلمان نهضتی گله‌مند هستند که با سابقه تدریس بالای ۱۰ سال هنوز جذب آموزش و پرورش نشده‌اند و از طرفی بعضا سن این معلمان بالای ۴۰ سال رفته است و به دلیل محدودیت سنی از طریق آزمون نیز شاید نتوانند جذب شوند، توضیح داد: آموزش و پرورش تعیین کننده قانون استخدام و تعیین کننده نتایج آزمون‌های استخدامی نیست. تعیین کننده قانون مجلس و تعیین کننده نتایج آزمون استخدامی هم خود فرد است. ما ناظر به قانون مجلس و نتایج آزمون استخدامی اقدام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی سازمان اداری و استخدامی هم نمی‌تواند جدا از قانون مجلس تصمیم بگیرد، خاطر نشان کرد: سازمان اداری و استخدامی هم مجبور است مبتنی بر قانون مجلس، مجوز استخدام و جذب به ما دهد؛ اینطور نیست که تصور کنیم سازمان اداری و استخدامی می‌تواند هر کاری انجام دهد. سازمان اداری استخدامی هم در ریل قانون موجود به ما مجوز جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون ماده ۲۸ و انجام مصاحبه می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در عین حال افزود: فعلا قانون در خصوص استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد هم چیزی نگفته است. از این رو این معلمان برای استخدام می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

فرهادی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از معلمان نهضتی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: در آزمون‌های استخدامی، به ازای سال‌های تدریس به معلمان نهضتی امتیاز می‌دهیم و معلمان نهضتی اولویت ما در جذب هستند چرا که معتقدیم این معلمان سابقه و مهارت معلمی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: