کد خبر: ۹۶۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۸۹
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته را اعلام کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی؛ بارش برف و کولاک در این نقاطبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما در روزهای پایانی هفته تاکید کرد: طی این مدت از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.

صادق ضیاییان در گفت‌و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۲و ۱۳بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود بنابراین برای بیش از ۱۵ استان کشور هشدار نارنجی‌رنگ صادر شده است.

وی افزود: بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما، مه آلودگی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بارش‌ها از ظهر پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد به‌ویژه در زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور مانند ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

ضیاییان اضافه کرد: با توجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی، عمودی و احتمال انحراف از مسیر وجود دارد همچنین وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با بارش برف تازه شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد، تاکید کرد: کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پنجشنبه و جمعه اظهارکرد: از روز چهارشنبه تا جمعه آسمان تهران ابری و مه آلود، به تناوب بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و با وقوع بهمن همراه است.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: طی پنجشنبه و جمعه از صعود و انجام فعالیت های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: