کد خبر: ۹۶۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۷۲
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور داریم که این یک چالش و معضل بزرگ است، گفت: خودرو سازان با تمام توان و کوشش، باید خود را به استانداردهای جهانی برسانند تا بتوانیم در عرصه جهانی خودرو، صادرات با کیفیت داشته باشیم.

معضل مصرف روزی ۱۱۰میلیون لیتر سوخت در کشور/ خودروسازان خود را به سطح استانداردهای جهانی برسانندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه خودروی تهران (اتو اکسپو تهران) با حضور مهدی چمران، رئیس شورا اسلامی شهر تهران؛ جلال رشیدی کوچکی، نمایند مجلس شورای اسلامی؛ عباس تقدسی نژاد، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب و همچنین جمعی از سازندگان و نمایندگان صنعت ساخت خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب، برگزار شد.

رئیس شورای شهر تهران در جمع سازندگان و واردکنندگان خودرو تصریح کرد: مصرف بالای سوخت وسایل نقلیه در کشور، یک معضل بزرگ است. هنوز موتورسیکلت هایی وجود دارند که دو زمانه هستند و موجب درصد بالایی از آلودگی هوا می شوند. باید برای نوسازی و از رده خارج کردن این نوع وسایل نقلیه، فکر و تدبیر عاجلی شود.

وی در ادامه گفت: خوب است که خودرو، ظاهر زیبایی داشته باشد ولی نباید از اصل موضوع که موتور خوب با میزان آلایندگی کمتر است؛ غافل باشیم. مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت، معضل بزرگی برای کشور است و تأکید ما بر این است که خودرو سازان باید خود را به سطح استانداردهای جهانی برسانند.

رئیس شورا در ادامه با بیان اینکه کشور در بحث ارسال ماهواره به فضا پیشرفت های بسیار خوبی کسب کرده است و مایه افتخار ما است؛ اما چرا نباید در ساخت خودرو اینگونه عمل کنیم؛ اظهار داشت: باید همه دستگاه‌های دخیل در بحث ساخت خودرو و عرضه خودرو در بازارهای جهانی، حرفه‌ای عمل کنند و با قیمت مناسب بتوانند صادرات هم  داشته باشند.

بنابر اعلام  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، چمران در پایان با اشاره به  زیرساخت های مناسب نمایشگاه بین المللی آفتاب برای برپایی هر نوع نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بین‌المللی آفتاب، مکان خوبی برای عرضه و نمایش تمامی انواع محصولات است. باید نمایشگاه هایی که در مرکز شهر وجود دارند و برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند و ترافیک سنگین در پی دارند؛ به اینجا بیایند. دیگر نباید این وضعیت مزاحمت برای مردم، ادامه دار باشد. 

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: