کد خبر: ۹۶۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۱۰۲
بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی و امضای تفاهمنامه فسخ قرارداد او، شرایط همان طور که پیش‌بینی می‌شد برای پرسپولیس راحت پیش نرفت.

گزینه دم‌دستی مدیران پرسپولیس در صورت پاسخ منفی برانکوبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی : بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی و امضای تفاهمنامه فسخ قرارداد او، شرایط همان طور که پیش‌بینی می‌شد برای پرسپولیس راحت پیش نرفت.

واقعیت اینکه پرسپولیس هیچ وقت 10 گزینه که رزومه آنها قابل توجه باشد و کارنامه و شرایطشان بررسی شده باشد، نداشته است. البته به مدیران باشگاه گزینه‌هایی معرفی شد که بعضاً ارقام آنها نسبتاً معقول بود اما بیشتر آنها سابقه کار در ایران و آسیا را نداشتند و شروع کار با آنها ریسک به نظر می‌رسید.
در واقع باشگاه پرسپولیس که بشدت از سوی هواداران خود تحت فشار است از همان ابتدا سراغ یک گزینه نام‌آشنا رفت که مورد قبول هواداران باشد و او هم کسی نبود جز برانکو ایوانکوویچ. جواب منفی برانکو بعد از مذاکره اولیه باشگاه را به صرافت انداخت تا هر چه او می‌خواهد انجام بدهد و به هواداران بهانه‌ای ندهد که آنها معترض شوند که کم‌کاری در این زمینه صورت گرفته و مدیران باشگاه از این بابت مورد انتقاد قرار نگیرند.
آخرین اقدام در این زمینه دریافت مفاصاحساب مالیاتی و ترجمه آن بود تا برای برانکو ارسال شود و سپس رضا درویش برای مذاکره راهی عمان شود تا مذاکره رسمی‌تر با حضور مدیرعامل پرسپولیس صورت بگیرد که احتمالاً بین بازی عمان و عربستان و مسابقه بعدی این تیم صورت خواهد گرفت.
با این حال باشگاه پرسپولیس از یک سو تحت فشار است که سرمربی تیم را انتخاب کرده و برنامه‌های اردویی، تمرینی و نقل و انتقالاتی را پیش ببرد. با توجه به زمان محدود برگزاری اردو، برانکو نمی‌تواند در این اردو حاضر باشد و حتی دستیارانش هم که الان در کنارش هستند قادر به حضور در تمرین پرسپولیس نیستند تا برنامه‌های او را پیش ببرند. از سوی دیگر بحث مالی هم مطرح است. با اینکه باشگاه پرسپولیس در نظر دارد به خاطر محدودیت سقف بودجه بخش کوچک‌تر رقم قرارداد برانکو را برای نیم‌فصل دوم این فصل و رقم بزرگ‌تر را برای سال بعد در نظر بگیرد اما محدودیت‌های مالی کار را دشوار خواهد کرد .
در چنین حالتی شاید مقرون به‌صرفه‌ترین کار ممکن استفاده از دستیاران یحیی در رأس کادر فنی باشد. به نظر می‌رسد خطابه اوسمار ویرا در حاشیه تمرین نخست پرسپولیس که بدون یحیی گل‌محمدی برگزار شد و در رسانه‌ها بازتاب داشت مورد توجه مدیران پرسپولیس قرار گرفته. البته ظاهراً اوسمار هم بدون پشتوانه چنین سخنرانی جذابی انجام نداده بود.
اوسمار قبل از نخستین تمرین جلسه‌ای چندساعته و طولانی با مدیران باشگاه پرسپولیس داشت و به نظر می‌رسد در آن جلسه‌، مدیران باشگاه به او پیشنهاد سرمربیگری موقت را داده‌اند تا کار را پیش ببرد. به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس از جواب بله برانکو حتی با برداشتن موانع این اتفاق چندان مطمئن نیستند چرا که هم عمانی‌ها نسبت به این مذاکرات و به وجود آمدن اختلال در شرایط تیم ملی کشورشان حساس شده‌اند و هم اینکه بحث مخالفت خانواده برانکو برای ماندن در آسیا باز است و شاید این مربی به همین دلیل با بازگشت به پرسپولیس مخالفت کند.
در چنین شرایطی شاید پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس تا پایان این فصل چندان هم غیرعقلانی نباشد چرا که باشگاه با این مربی و دیگر دستیاران خارجی یحیی قرارداد دارد و اگر قرار به توافق با آنها برای جدایی باشد باید هزینه‌های دلاری دیگری را متعهد شده و کار خود را سخت خواهد کرد.
از سوی دیگر اوسمار که از ابتدای فصل قبل در پرسپولیس حضور داشته و یک سال و نیم با این تیم کار کرده، بازیکنان، شرایط تیم و موقعیت فعلی‌شان را می‌شناسد و از آنها خبر دارد. اوسمار قبل از حضور در پرسپولیس برای مربیگری هیچ وقت از برزیل خارج نشده بود و بیشتر در تیم‌های جوانان و یا به عنوان دستیار کار می‌کرد. البته او سابقه حضور کوتاه به عنوان سرمربی در تیم‌هایی مثل کورینتیانس، گوارانی، سیانورته، خوونتود و ویتوریا را در کارنامه دارد و به عنوان دستیار در تیم‌های بزرگی مثل اینترناسیونال و کورینتیانس هم کار کرده و تجربیات مناسبی از حضور روی نیمکت تیم‌های برزیلی دارد .
اوسمار دم‌دستی‌ترین گزینه ممکن برای جانشینی موقت یحیی گل‌محمدی و یک آپشن مناسب برای زمانی است که برانکو جواب منفی بدهد چرا که هوادار، مربی داخلی را نمی‌پذیرد و از آن سو مربی خارجی آزادی که شرایط پرسپولیس را بشناسد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم را جمع کند، وجود ندارد ضمن اینکه ادامه همکاری با ویرا هزینه‌ای روی دوش باشگاه نخواهد گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: