کد خبر: ۹۶۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۱۵
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد، از جذب ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

خبر مهم وزیر درباره آمار استخدام معلم در سال آینده/ برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد، از جذب ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

رضامراد صحرایی روز دوشنبه در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کند، مدارس دولتی در اولویت هستند بنابراین تنوع مدارس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آزمون های پایه دهم و یازدهم امسال نهایی خواهد بود و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه‌ مدنظر است، اظهار داشت:‌ نهضت ارتقاء کیفیت در مدارس راه افتاده است و امروز مهمترین دغدغه این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش جذب معلمان جدید در این وزارتخانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: تاریخی‌ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد بود.

وی با بیان اینکه سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد نظام آموزشی خواهند شد.

صحرایی این میزان جذب را بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت برآورد کرد و گفت: سیاست راهبردی آموزش‌وپروش در سال آینده ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. مدارس دولتی برای ما اصل است. تنوع مدارس کاهش و کیفیت معلمان افزایش پیدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: