کد خبر: ۹۶۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید: ۸۱
آتش‌نشانان در جریان وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی قدیمی، چهار نفر را از میان دود و آتش نجات دادند.

نجات ۴ نفر از میان دود و آتش ساختمان قدیمیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : آتش‌نشانان در جریان وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی قدیمی، چهار نفر را از میان دود و آتش نجات دادند.

خبر وقوع آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی واقع در خیابان شهید نامجو در دقایق پایانی شب گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۹۳ را به محل حادثه واقع در خیابان شهید نامجو، بن بست سپهر اعزام کرد.

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که آتش سوزی در یک ساختمان دو طبقه قدیمی رخ داده بود و کانون آن یکدستگاه موتورسیکلت و تعدادی لوازم خانگی انبار شده در گوشه حیاط است، اما شعله‌های آتش حجم زیادی گرفته و به برخی نقاط دیگر از این خانه نیز سرایت کرده بود. همچنین دود و حرارت نیز به سرعت تمام فضای واحد مسکونی را فراگرفته بود.

در همین راستا نیز آتش نشانان اقدام به قطع جریان برق و گاز این خانه کرده و عملیات نجات و اطفاء حریق را به شکل همزمان اجرا کردند. یک گروه از آتش‌نشانان با مجهز شدن به تجهیزات انفرادی اقدام به کشیدن یک رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی کرده و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند. آنها موفق شدند که در کمترین زمان ممکن، آتش را مهار کرده و دقایقی بعد نیز به طورکامل آن را خاموش کنند.

همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز برای یافتن افراد محبوس شده وارد ساختمان شده و موفق شدند که دو مرد ۴۵ و ۷۰ ساله و دو خانم ۶۷ و ۴۰ ساله را از میان دود و آتش نجات داده و به محل امن منتقل کنند.

با پایان عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود، عوامل آتش‌نشانی محل را به عوامل انتظامی تحویل داده و با پایان ماموریت خود به ایستگاه بازگشتند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: