کد خبر: ۹۶۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۸۴
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین شاخص های عدالت جنسیتی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

گواهینامه موتور برای زنان هم صادر می‌شود؟به گزارش خبردغ به نقل از ایرنا : معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین شاخص های عدالت جنسیتی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

انسیه خزعلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ابهامات پیش آمده در خصوص عدالت جنسیتی توضیح داد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: گاهی اوقات برابری ممکن است به دلیل اینکه شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند، به ضرر زنان باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: باید شغل منعطف برای زنان در نظر گرفته شود؛ همچنین باید امتیازاتی برای زنان در نظر گرفته شود که بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

خزعلی با اعلام اینکه تاکنون ثبت نام ۴۰ هزار نفر در دومین کنگره زنان تاثیرگذار انجام شده است، گفت: کنگره بانوان تاثیرگذار در این دوره بسیار تخصصی‌تر شده و بانوان تاثیرگذار در ۸ کارگروه ثبت نام می‌کنند و موثرترین زن‌ها انتخاب می‌شوند و انشاالله بتوانیم زنان تاثیرگذار را معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه آیا برای موتور سواری بانوان تاکنون کاری انجام شده است نیز گفت: چون قانون است نتوانستیم این کار را انجام دهیم اما پیگیر هستیم؛ قانون باید از طریق لایحه و یا طرح پیگیری شود اما برای بیمه پیک‌های موتوری که صدماتی متوجه آنها نباشد، پیگیری هایی انجام شده است.

خزعلی در پاسخ به اینکه آیا اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وضعیت مطلوبی دارد، اظهار داشت: وضعیت اجرای این قانون نسبت به گذشته بهتر شده است و باید این سوال را به صورت تخصصی از ستاد ملی جمعیت بپرسید تا آمارها را دریافت کنید؛ البته وضعیت مواردی برخی موارد از جمله مرخصی‌های زایمان بهتر شده است اما هنوز اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: