کد خبر: ۹۶۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۰۳
روزهای میانی دی در سایه اندوه کرمان، درحالی می‌گذرد که ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی، بهرام رادان، الناز شاکردوست و پردیس احمدیه را می‌توان از چهره‌های خبرساز فرهنگ و هنر این هفته دانست.

از معجزه دیجیتال «ابراهیم» برای «موسی» تا نقش دن‌کیشوتی «بهروز» در «هفت»!به گزارش خبرداغ به نقل از فرارو نوشت: روزهای میانی دی در سایه اندوه کرمان، درحالی می‌گذرد که ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی، بهرام رادان، الناز شاکردوست و پردیس احمدیه را می‌توان از چهره‌های خبرساز فرهنگ و هنر این هفته دانست.

هفته دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ را امروز جمعه ۱۵ دی‌ماه در حالی به پایان می‌رسانیم که با وجود خبرهای ریز و درشت فرهنگی در طول هفته، حالا همه چیز در سایه حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هم‌وطنان قرار گرفته است. آیین بدرقه شهدای این رویداد همین امروز در شهر کرمان در حال برگزاری است. در طول دو روز گذشته جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر با صدور پیام‌های تسلیتی، هم‌دردی خود با داغ‌دیدگان این حادثه را ابراز کردند.

جامعه فرهنگ و هنر و به‌طور خاص اهالی سینما، این روزها هم‌صدا با مردم ایران، علیه هرگونه خشونت و ترور موضع‌گیری کرده‌اند و جریان این محکومیت، همچنان هم ادامه دارد.

ابراهیم حاتمی‌کیا؛ تجربه متفاوت برای «موسی»!

در میان کارگردانان باسابقه سینمای ایران، ابراهیم حاتمی‌کیا موقعیتی خاص دارد. او گاه چنان اظهارنظرهای شاذی می‌کند و در کانون توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد که گویی چندان هم بی‌علاقه به حاشیه‌سازی نیست و گاهی هم به‌طور کامل از فضای رسانه دور می‌شود و مدت‌ها هیچ خبری از او به گوش نمی‌رسد، اما بعدتر مشخص می‌شود چندان هم بی‌کار نبوده است!

از معجزه دیجیتال «ابراهیم» برای «موسی» تا نقش دن‌کیشوتی «بهروز» در «هفت»!

مثل همین هفته که انتشار خبر بازدید پیمان جبلی از پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله» نشان داد ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان این سریال، در تدارک اتفاقی ویژه از نظر تکنیکی بوده است و گویی مقدمات آن هم فراهم شده است.

بنابر خبر رسمی روابط عمومی سیما، با به کارگیری تکنولوژی Virtual Production، سریال تازه ابراهیم حاتمی‌کیا با هزینه کمتری وارد مرحله فیلمبرداری خواهد شد. با استفاده از این تکنولوژی، دیگر نیازی به ساخت دکورهای چندهکتاری برای تصویربرداری نیست و این اتفاق می‌تواند تجربه‌ای متفاوت در عرصه سریال‌سازی ایران را رقم بزند.

حاتمی‌کیا که پیش‌تر در حوزه جلوه‌های ویژه فیلم‌های پرهزینه خود مانند «چ» و «به وقت شام» تمرکز ویژه‌ای بر توانمندی استعدادهای جوان داشت، این‌بار هم موفق به بومی‌سازی یکی از به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت سینما شده است و باید دید ماحصل آن در تولید به چه کیفیتی منتهی خواهد شد.

 

بهرام رادان؛ چشم امید به یک «صبحانه»

بعد از حاشیه‌های پررنگ و لعاب مربوط به مراسم ازدواجش در ارمنستان، خبر منشرشده درباره فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» باردیگر نام بهرام رادان را به متن خبرهای سینمایی بازگرداند.

فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار که در سال ۹۹ در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، آخرین نقش‌آفرینی بهرام رادان در مقابل دوربین به حساب می‌امد و این بازیگر در طول این سال‌ها بیشتر به سمت تجربه‌های تهیه‌کنندگی گرایش پیدا کرده بود. فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی را هم می‌توان موفق‌ترین تجربه رادان در مقام تهیه‌کننده به حساب آورد.

همین روزها هم مستند «کاپیتان من» به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور، با حضور بهرام رادان در مقام راوی در گروه هنروتجربه در حال اکران است که تهیه‌کنندگی این مستند را هم خود رادان برعهده داشته است.

به هر ترتیب این بازیگر به تازگی ایفای نقش در فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» را به پایان رسانده است. فیلمی به کارگردانی سروش صحت که هوتن شکیبا و پژمان جمشیدی در کنار بهرام رادان ایفاگر نقش‌های اصلی آن هستند. تجربه موفق صحت در کارگردانی اولین فیلم سینمایی‌اش یعنی «جهان با من برقص» بسیاری را نسبت به تجربه تازه او کنجکاو کرده است.

فضای کمدی «صبحانه با زرافه‌ها» می‌تواند یادآور تجربه‌هایی همچون «بی‌پولی» و یا «آتش بس» در کارنامه بهرام رادان باشد.

از معجزه دیجیتال «ابراهیم» برای «موسی» تا نقش دن‌کیشوتی «بهروز» در «هفت»!

بهروز افخمی؛ بازهم دن‌کیشوت در «هفت»!

نوبت قبل که سکان هدایت برنامه «هفت» به بهروز افخمی واگذار شد، همین یک سال پیش و همین حوالی جشنواره فجر بود. برنامه‌ای که مهمترین برند سینمایی تلویزیون در طول چند دهه گذشته محسوب می‌شود، اما افخمی صراحتا در آستانه تکیه بر کرسی اجرای آن گفته بود: «با اجرای هفت می‌خواهم دن‌کیشوت بازی دربیاورم.»

ایده دن‌کیشوت بودن مربوط به چند فصل قبل‌تر برنامه «هفت» است. زمانی که افخمی در کنار مسعود فراستی، تلاش داشت هجویه‌ای را درباره حال و روز سینمای ایران روانه آنتن کند و از آنجایی که معتقد بود هیچ‌چیز در سینمای ایران اصلاح‌پذیر نیست، خودش را در مقام مجری برنامه چالشی تلویزیون، چیزی شبیه به دن‌کیشوت خطاب می‌کرد!

حالا خبر رسیده است که امسال هم برنامه «هفت» قرار است همزمان با جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، باردیگر روانه آنتن شود و اجرای آن هم مجدد به بهروز افخمی واگذار شده است.

اینکه افخمی با اطمینانی که از اصلاح‌ناپذیر بودن سینمای ایران دارد چه اصراری به قبول اجرای یک برنامه سینمایی دارد، به جای خود، اما سوی دیگر ماجرا مدیران تلویزیونی هستند که گویی در طراحی یک برنامه سینمایی دچار استیصال شده‌اند و جز تکرار مکرر فرمول‌های گذشته، ایده تازه‌ای نمی‌توانند داشته باشند.

نکته جالب اینکه افخمی در حالی اجرای «هفت» امسال را برعهده گرفته است که به احتمال زیاد فیلم تازه او یعنی «صبح اعدام» یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره خواهد بود.

از معجزه دیجیتال «ابراهیم» برای «موسی» تا نقش دن‌کیشوتی «بهروز» در «هفت»!

الناز شاکردوست؛ «بی‌بدن» در مسیر «فجر»!

کنجکاوی نسبت به فیلم‌هایی که در سکوت خبری فرآیند تولید خود را سپری می‌کنند، هر چه به ایام برگزاری جشنواره فجر نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر می‌شود. فیلم سینمایی «بی‌بدن» یکی از همین پروژه‌هاست که پیش‌تر کمتر خبری درباره آن رسانه‌ای شده بود و حالا تک فریمی از آن با تصویری از الناز شاکردوست، منتشر شده است.

شاکردوست در ترکیب فیلم‌های اکران همین امسال «آخرین تولد» را به کارگردانی جمشید محمودی روی پرده داشت، اما این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست اعتبار مضاعفی را برای شاکردوست به همراه داشته باشد. این تجربه از آنجا مهم بود که سال پیش‌تر این بازیگر با دو فیلم متفاوت و تا حدود تلخ «تی‌تی» و «ابلق» توانست در فهرست بازیگران خوش‌توفیق در گیشه قرار بگیرد.

شاکردوست در جشنواره سال گذشته فجر با فیلم «یادگار جنوب» حضور داشت که این فیلم هنوز به اکران عمومی درنیامده و البته رونمایی از آن در جشنواره فجر هم چندان با واکنش مثبتی از سوی منتقدان و اصحاب رسانه مواجه نشد.

حالا این بازیگر در سکوت کامل خبری ایفاگر نقش اصلی یک فیلم جنایی شده است. فیلم «بی‌بدن» را مرتضی علیزاده کارگردانی کرده است و نکته مهم آن نگارش فیلم‌نامه‌اش توسط کاظم دانشی است. دانشی دو سال پیش از این با کارگردانی فیلم سینمایی «علف‌زار» تبدیل به یکی از کارگردانان فیلم‌اولی موفق در جشنواره فجر و البته پرفروش در اکران شد.

باید دید الناز شاکردوست چه تجربه‌ای را با «بی‌بدن» در جشنواره فجر و اکران عمومی پشت‌سر خواهد گذاشت.

 

پردیس احمدیه؛ لبخند بعد از تراژدی «پوست شیر»

یکی از خبرهای پربازتاب چند روز گذشته، توضیحات علی سرتیپی به‌عنوان مدیر پلتفرم فیلم‌نت درباره زمان تولید اسپین‌آف سریال «پوست شیر» بود. سریالی به کارگردانی جمشید محمودی که بی‌شک می‌توان آن را موفق‌ترین محصول نمایشی پلتفرم‌ها در چند سال اخیر دانست و حالا بسیار از مخاطبان برای تولید دنباله آن در قالب یک اسپین‌آف به‌شدت کنجکاو هستند.

یکی از بازیگران جوانی که در قاب سریال «پوست شیر» به‌خوبی درخشید و به چشم آمد، پردیس احمدیه بود. بازیگر نقش ساحل که سرنوشتی تراژیکی پیدا کرد و سرانجام هم به قتل رسید. به همین دلیل هم به احتمال زیاد در نسخه اسپین‌آف «پوست شیر» غایب خواهد بود.

احمدیه همزمان با همین سریال، فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی زنده‌یاد داریوش مهرجویی را هم روی پرده سینماها داشت که البته تجربه شکست‌خورده بود. این بازیگر جوان البته در سینما غالبا نقش‌های فرعی داشته و دو تجربه متأخرش که در آن‌ها ایفاگر نقش‌های اصلی بود چندان موفق نبود.

حالا خبر رسیده که بعد از سال‌ها تجربه نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های ملودرام و گاه تلخ، پردیس احمدیه قرار است با دو فیلم کمدی به جشنواره فجر بیاید.

فیلم «پول پارتی» تازه‌ترین ساخته سعید سهیلی و فیلم «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی، دو پروژه کمدی هستند که پردیس احمدیه در آن‌ها ایفای نقش داشته است. سعید سهیلی البته چند سالی می‌شود که ساخته‌هایش را به جشنواره فجر نمی‌فرستند، اما احتمال حضور «دو روز دیرتر» در جشنواره فجر امسال وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: