کد خبر: ۹۶۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۸۶
روز مادر بهترین روز سال برای شاد کردن دل مادرها و تشکر از زحمات‌شان است. اما این روزها به‌دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است خرید هدیه برایتان مشکل باشد. نگران نباشید راه‌حل‌هایی عالی برای تبریک روز مادر وجود دارد.

۱۲ ایده خوب و حتی کم‌خرج برای تبریک روز مادربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، نادیا زکالوند: در این روزهای سخت اقتصادی ممکن است نتوانید هدیه مناسب برای مادرتان بخرید. البته مادرها هیچ وقت دوست ندارند فرزندان‌شان برای خرید هدیه به دردسر بیفتند. اما از اینکه به آنها توجه نشان دهید، خوشحال می‌شوند. درواقع بهترین هدیه شما به مادرتان، وقتی است که به او اختصاص می‌دهید. اما چگونه می‌توانید روز مادر را برای خاطره‌انگیز کنید. در اینجا چند پیشنهاد خوب برایتان داریم:

۱. مهمانی دادن

یک مهمانی خانوادگی ترتیب دهید. برای روز مادر، تمام اعضای خانواده دور هم جمع شوید و مادرتان را تنها نگذارید. با این کار مسلما این روز به مادرتان خوش خواهد گذشت.

۲. رفتن به طبیعت

تفریح در فضای باز و در دل طبیعت، همیشه لذت‌بخش است. می‌توانید برنامه‌ای ترتیب دهید و مادرتان را روز مادر به بیرون از خانه و طبیعت بروید. پیاده‌روی یا خوردن یک غذای خوشمزه در چنین فضایی باعث می‌شود به مادرتان و البته خودتان خوش بگذرد.

۳. عکس خانوادگی

۱۲ ایده خوب و حتی کم‌خرج برای تبریک روز مادر

روز مادر تمام افراد خانه را دور هم جمع کنید و چند برنامه جالب تفریحی، مانند تماشای برنامه‌های خنده‌دار که مادرتان را شاد کند، روز شادی برای او ترتیب دهید و در آخر هم یک عکس خانوادگی بگیرید و با قاب کردن آن، این روز را برای او خاطره‌انگیز کنید.

همچنین می‌توانید یک آلبوم از عکس‌های خاطره‌انگیز مادرتان از گذشته تا به امروز تهیه کنید و به او هدیه دهید. البته ممکن است جمع‌آوری عکس‌ها برایتان کمی وقت‌گیر باشد اما این هدیه شخصی و بسیار ارزشمند است.

۴. جشن مجازی

اگر تمام اعضای خانواده نمی‌توانید در روز مادر دور هم جمع شوید، پس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا به‌طور مجازی و از طریق برنامه‌هایی چون «اسکایپ» و «گوگل‌میت» و این دست برنامه‌ها با او تماس بگیرید. مطمئن باشید همه اعضای خانواده در این برنامه شرکت کنند و لحظات خوبی برای او رقم بزنید.

۵. مرتب کردن خانه

کار خانه طاقت‌فرساست و وقتی تمام کارهای خانه را با دقت و آنگونه که مادرتان می‌خواهد انجام دهید او را شاد می‌کنید. بنابراین یکی از بهترین کارهای روز مادر این است که تمام کارهای خانه را خودتان انجام دهید و از او بخواهید که استراحت کند.

۶. آشپزی همراه با مادر

۱۲ ایده خوب و حتی کم‌خرج برای تبریک روز مادر

یکی از کارهایی که می‌توانید روز مادر انجام دهید، کمک به مادرتان در پختن یک خوراکی یا کیک و شیرینی خاص است. البته مراقب باشید طبق سلیقه او عمل کنید و هر چه را که دوست دارد انجام دهید. بیشتر مواقع آشپزی و پختن خوراکی‌های خاص همراه با مادرتان، نه‌تنها او را شاد می‌کند، بلکه لحظات دوست‌داشتنی و مطلوبی هم برای شما ایجاد می‌کند. پختن و خوردن آن خوراکی خاص در کنار مادرتان لذت‌بخش است.

۷. هدیه‌های هنری یا کاردستی

اگر در زمینه کارهای دستی، هنر خاصی دارید، می‌توانید یکی از کارهای خود را به او هدیه دهید. مثلا، اگر می توانید نوعی زیورآلات، مانند دستبند، گردنبند، ساعت دستی یا کیف بسازید، یکی از این کارها را به او هدیه دهید. البته بهتر است از قبل سلیقه او را بشناسید و یکی از کارهای مورد علاقه‌اش را به او هدیه دهید. هر اثر هنری که نشان دهد برای آن وقت صرف کرده‌اید، مسلما مورد علاقه او قرار خواهد گرفت و قدردان وقت و زمانی که برای ساخت آن گذاشته‌اید، خواهد بود.

۸. باغبانی در کنار هم

اگر خانه مادرتان حیاط‌دارست و باغچه‌ای در آن دارد، می‌توانید روز مادر نزد او رفته و همراه با او باغچه را سروسامان دهید و گلکاری یا سبزیکاری کنید. این گیاهان پس از مدتی سر از خاک بیرون آورده و یادآور خاطره زیبای روز مادر خواهند شد.

اگر هم خانه مادرتان آپارتمانی است، باز هم جای نگرانی ندارد، می‌توانید در کنار او گلدان‌های آپارتمانی آماده کنید.

۹. بازی یا کتابخوانی

یکی از کارهای جذابی هم که می‌توان روز مادر انجام داد، خواندن کتاب مورد علاقه اوست و بعد گفتگو درباره مضمون کتاب است. با توجه به سلیقه مادرتان می‌توانید کتابی انتخاب کنید و برای او بخوانید. از کتاب و البته روزنامه‌های سیاسی و اقتصادی گرفته تا داستان و رمان، موارد خوبی برای خواندن و گفتگوی بعد از آن هستند.

البته برخی از مادرها ترجیح می‌دهند، در کنار اعضای خانواده خود به یک بازی فکری مشغول شوند. بازی‌های مختلفی وجود دارد که افراد در سنین مختلف می‌توانند انجام دهند. اگر با سلیقه مادرتان به‌خوبی آشنا باشید، می‌دانید او به چه نوع بازی و تفریحی علاقه دارد و همان برنامه را در روز مادر اجرا کنید.

۱۰. تماشای فیلم یا تئاتر

اگر از نظر مالی آنقدر در مضیقه نیستید و می‌توانید او را به سینما یا تئاتر ببرید، این کار را انجام دهید. البته قبل از این کار باید بدانید او چه فیلم یا تئاتری را دوست دارد و روز مادر او را به این مراکز تفریحی ببرید. اگر هم به هر دلیلی نمی‌توانید به سینما یا تئاتر بروید، سینما را به خانه بیاورید. اجاره یا دانلود یک فیلم جذاب و مشاهده آن در تلویزیون می‌تواند لحظات خوب و دلنشینی برای مادرتان به وجود آورد.

۱۱. تور مجازی

در فضای اینترنت یکسری تورهای مجازی، مانند موزه‌ها و باغ‌ها در ایران و همینطور کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که می‌توانید از خانه و روی مبل‌تان به تماشای آنها بنشینید. برخی از مکان‌های گردشگری، بخشی از فضاهای دیدنی خود را در اینترنت به‌صورت رایگان و به‌صورت سه‌بعدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

با خودتان خوراکی و تنقلات مختلف بخرید و همراه با مادرتان از طریق فضای اینترنت به تماشای آنها بنشینید. می‌توانید به اطلاعات خوبی هم از این مکان‌ها دست پیدا کنید.

۱۲. وقت استراحت

۱۲ ایده خوب و حتی کم‌خرج برای تبریک روز مادر

اگر در خانه والدین‌تان زندگی می‌کنید و هنوز مستقل نشده‌اید، مسلما یک روز بی‌دغدغه و آرام می‌تواند حال مادرتان را خوب کند. برخی از مادران پرمشغله خیلی دوست دارند، یک روز تمام را برای خود بگذرانند، بدون اینکه نگران کارهای خانه و وضعیت اعضای خانواده باشند. بنابراین روز مادر، بهترین زمان برای فراهم کردن چنین فرصتی برای اوست. در این روز از او بخواهید که نگران شما نباشد و بی‌دغدغه استراحت کند و هر کاری که دوست دارد انجام دهد.

با استفاده از این ایده‌ها می‌توانید بدون اینکه مجبور باشید پولی خرج کنید، روزی جذاب و خاطره‌انگیز برای مادرتان بسازید. البته یادتان باشد پیش از انجام هر کاری، به نیازها و سلیقه‌های مادرتان توجه کنید تا کاری منحصربه‌فرد برای او انجام دهید.

منبع:

realsimple

goodhousekeeping

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: